Lämpligt märke på boots!

R

Rosie Billgren

Har provat Easy Boots stl 1 på min häst och dom är för stora. Hon tappar dom för dom är för breda men hon har långa och smala hovar så det går inte att gå ner till stl 0, då får jag inte på dom på längden.

Är det någon som vet något annat bra märke på boots som kan passa den formen på hovarna? alltså lite långsmala, Easy Boots är runda i formen. :confused:

Sv: Lämpligt märke på boots!

Jag är ju ingen hovslagare.. men är det verkligen normalt att hovarna är långa och smala? :confused:

Visst har hästar olika form på hovarna. Min ena har bredare hov än var den är längre. Travaren har dock längre hovar än dom är breda. Fattar du vad jag menar?

Ja, det är ju lika med oss människor, alla som har storlek 38 har väl inte likadan form på fötterna, dom kan vara breda, smala osv. Min hästs hovar är inte onormalt långa, hon har väldigt fina hovar, men dom är smala, alltså inte runda, vilket formen på easy boots är. Det kanske finns något annat märke av boots som inte är så väldigt runda som EB. Hur är Boa Boots?

Har själv bara testat easy boots och då Epics modellen. Fast det är till den hästen som har runda hovar. Travaren är skodd.

Hmm, jag har bara haft Epics... Men jag tycker att de allihop ser väldigt runda ut...
Jag såg iofs en boot på www.hovbalans.se de hade fått in någon ny som såg spännande ut, verkade vara lite ombyggbar, så det kanske vore något?
Hon som har den sidan har ganska bra koll på boots, så du skulle ju kunna fråga henne om råd :idea:

Tack Skuggi, jag ska kolla den hemsidan!
:bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon här kan förslå ett par barfota boots till min nya häst som normalt går barfota utan problem. Men på vissa...
Svar
4
· Visningar
569
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 924
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka