Lämplig hingst/ ras till Varmblods sto??????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Warmblood
  • Startdatum Startdatum
W

Warmblood

Någon som har erfarenhet med att betäcka varmblod, vilken ras har ni använt er av?

Sv: Lämplig hingst/ ras till Varmblods sto??????

Vilken varmblodig ras syftar du på? Det finns ganska många raser inom typen varmblodig häst... :idea:

Jag använder i första hand hingst som är av samma ras som stoet.

Det beror väl på vad du har tänkt att använda avkomman till.

Till min varmblodiga ridhäst har jag använt andra varmblodiga ridhästar.

dessvärre börjar det närma sig betäckningssäsong. det kan man även se på annonssidorna där både sjuka gatukorsningar ska betäckas eller superhingst av okänd härstamning som letar ston.

tyvärr så är det nog inte den enda "travaren" som betäcks i år för att få fram ett gulligt föl. jag drar slutsatsen av att det är en travare eftersom om det vore ett halvblod så borde ts varit mer insatt i aveln. halvblodshingstarna kan man få fram mycket bra info om.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
707
Senast: Roheryn
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 028
Senast: Lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna