Lämpar sig för western..?

Solvira

Trådstartare
Vilken häst lämpar sig för western? Har en 8-årig kallblodstravare som går mycket bättre om man rider på långa tyglar, eftersom hon är så känslig i munnen. Skulle hon kunna skolas om till westernhäst? Tränar henne i NH nu, och hon är väldigt duktig måste jag få säga! :p
1842184.jpg
1842158.jpg

varför inte :D

Man ska ju alltid välja en ridstil som både hästen och man själv trivs med!

va roligt! går det bra då? jag är väldigt intresserad av att skola om henne till westernhäst, men jag har inte ridit så mycket western själv... kan det funka ändå? tack, alltid roligt att höra att ens häst är fin :D

jo, och jag tror den ridstilen skulle passa oss... vet ju dock inte så mycket, måste erkännas :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar