Lämna till tränare!?

Mauthoria

Trådstartare
Har funderingar på att kanske lämna bort min ögonsten till en tränare med stall vid bana. Hon är ordentligt grundtränad, varit på banan flera ggr, snäll att köra och uppför sig (förutom då att hon vägrar springa först???) då vi har en bit till banan och då det känns som om hon behöver lite rutin på det hela. Ingen längre tid men tror det kan vara nyttigt för henne och sen kan det ju vara bra att få en "andra" uppfattning om vad hon går för sas. Låter det vettigt?

Någon här som lämnar bort sina till andra tränare? Inkörning?Alltid? "Problem"hästar? Vad ha ni för erfarenhet av att lämna bort? Vad var bra, vad var dåligt? Man vill ju gärna få tillbaka "samma" häst sas....

Sv: Lämna till tränare!?

Vi har haft långt till banan men aldrig lämnat in dem, tycker inte det finns någon större anledning. Däremot är vi noga med att inte alltid köra själva när vi är på banan och har goda samarbeten med duktiga proffs som kan ge sin second opinion så att säga, det har räckt för oss. Men visst, vi har inte haft några stjärnor heller. Nu har vi en som nog kan bli riktigt bra och den hade jag gärna lämnat till proffs för att få de högre premiepengarna. Men det är ju en fråga om ekonomi också och jag litar inte tillräckligt på folk för det...

Är det den som har svårt att ta tag i grejerna kanske det skulle hjälpa för er att ha henne på en bana i ett större stall där hon kan träna med andra?

Näe, känner samma, frågan är om man verkligen kan lita på folk? Man vill ju ha tillbaka samma gamla goding som man skicka dit, fast bättre då såklart! Han jag hade i tankarna är bekant med min far, så förhoppningsvis kan man gå på det, att han är bra men får ju ändå gå igenom hur hon är och hur man ska ta henne på bästa sätt?

Tänkte att det kanske kan vara nyttigt för henne att få någon annan som kör och att det blir mer intensiv ban/rakbaneträning då hon är där. Hon behöver komma ner en del i fart men även bli av med lite olater (bortskämd fröken) som att sparka "sönder" boxen så fort man går sin väg och sen även det där med att kunna springa först!? Hur man nu ska kunna lösa det? Men även också kanske kan vara bra att få en "second opinion". Lite miljöombyte också.

Svårt det där, men kul att veta hur andra gör :)

Nu är hon iväg "fröken envis" Varit borta en vecka nu och jag saknar henne så. Blir nog inte bort så länge (dyrt) men vill få ordning på olaterna och se vad tränaren har att säga. Tror det är nyttigt för henne med miljöombyte och så...växa till sig.

Han körde dagen vi lämnade och de två första varven var roliga men sen tvärstopp och helt stum för tömmarna!? Fruktansvärt bortskämd var domen jag fick :o Hälsade på idag och det går bättre, "bara" ett stopp denna vecka. Hon verkar trivas och hoppas det går bättre och bättre....annars är de glada i henne, snäll och lugn :) Håll tummarna...

Jag har de sista åren lämnat in för vagnsättning o tillkörning, det tar ca 6-8 veckor och det är guld värt , för hästarna har varit med om "allt". sen när man åker in till banan med dom är dom ju vana miljö...men detta gör jag redan som ettåringar.
Man får vara ganska noga med vem man lämnar till så det blir bra....

Okej, jo det måste ju vara bra. Vänja sig vid banan, allt som har med travlivet att göra :) Ja, en min far känner så känns okej att lämna henne. Åker dit två ggr/vecka och hälsar på, man märker ganska snabbt om det är något. Hon verkar trivas, lugn och äter som en tok! Hoppas att allt går bra och att hon kommer igång lite...

dom lär sig snabbt och det är alltid bra för dom att klippa navelsträngen hemifrån :D.....Nu blir hon häst, ingen bebis :angel: :rofl:

Kunde inte sagt det bättre själv :D Precis...hon behöver ngn med bestämd hand så hon skärper till sig, hon kan ju om hon vill :grin: men mitt eget fel då jag skämt bort henne alldeles för mycket!

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 206
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst
  • Kollagentillskott?

Omröstningar