När jag haft två katter vilket jag haft i många långa år har jag lämnat dem ensamma fredag till söndag med tillsyn av någon som kommit förbi en gång på fredag em och sen 2 ggr lördag. Med svindåligt samvete trots att jag vet att de mått jättebra ...
Vet inte hur många gånger genom åren jag kommit hem sedan tidig lunch söndag med lite små ångest/dåligt samvete, och katterna förvisso glatt mött mig innanför dörren, men sen 10 min senare efter hälsning och kel gått och lagt sig i ett annat rum precis som vanligt och sovit där resten av eftermiddagen
Annars vid längre frånvaro har jag lämnat dem hemma en vecka med tillsyn av familj eller vän som kommit förbi, eller vid längre frånvaro har de bott hos övrig familj, (vars hem de varit i många gånger tidigare och kände till bra), någon gång har jag haft inneboende här.
När min äldsta senior blev själv efter att den andra senioren lämnat och var gammal, så ville jag inte lämna honom själv hemma helst alls över natt, så sista året jag hade honom upplevde jag som jobbigt och meckigt att resa bort då jag helst ville lösa det att någon kunde bo här och sova över istället för att flytta honom.
Jag inser att jag är en hönsig kattägare och läser denna tråd med alla svar med lättnad som jag ska ta med mig lite framöver ang att katterna klarar det fint även om matte är borta några dagar med tillsynen som gäller .