Min väninna står med ett stort problem just nu. Hon får inte in sin häst Hon har försökt att få in hästen sedan klockan 5 idag men nej, det går inte. Jag har precis varit där i 2 timmar och försökt hjälpa, men nej, vi får inte in honom. Vi har försökt att locka och pocka, tagit ut den andra hästen och försökt på så sätt att få in honom men nej. Vi kommer inom en 4 meters radie och så är det stopp. Han går iväg från oss och är totalt ointresserad. Vad gör man? Hon är småbarnsmamma och hennes sambo är bortrest så hon är ensam hemma med barnen, så hon har barnen som måste sova och de ska till dagmamman imorgon och hon har jobbet. Ska man bara lämna honom ute över natten ensam och så är det så med den saken? Hö finns det och täcke har hästen på sig, men det finns inget skydd i hagen. Jag vet att det är emot lagen att lämna hästen ute över natten, men vad gör man liksom? Han går ju inte att få in. Hon kan ju inte springa ute med hästen hela natten och försöka få in honom. Vad skulle ni göra i en sådan situation? Vad KAN man göra?