Lämna bort eller köpa en till?

YorkWann

Trådstartare
Hur hade ni gjort om ni fick hem en katt som absolut inte trivdes som ensamkatt. Skulle ni ge bort henne till någon ni litade på och som har katt sen innan, där ni visste att hon skulle få det bra, eller skulle ni köpa en katt till? (Även om ni egentligen bara ville ha en, inte har tid/råd med två?)

/Maria med tre katter, och ingen tanke på att göra sig av med, eller ta en fjärde :p

Sv: Lämna bort eller köpa en till?

Jag tycker man behöver ägna mindre eller lika mycket tid med katterna om man har två - då kan de roa varandra. Nämnvärt dyrare blir det inte heller så jag skulle skaffat en till.

Ja, det är väl klart, men de kan ju vantrivas som ensamkatter ändå.

Jag hade skaffat en till katt.
Man köpte väl katt nr 1 för att man vill ha katt? Då vill man väl både att katten ska vara lycklig och ha katt själv, två katter är ju dubbel glädje för matte/husse :D Lite konstigt att köpa ensam katt och om den inte trivs med att ha endast mig till kompis, så säljer jag den...

Tid är som sagt ingen faktor, två katter tar ju nästan mindre tid än en. Pengar, visst, men så mycket dyrare blir det inte om man köper mat i storpack.

Utan tvekan skaffat en katt till, minst en katt till. Kostnaden blir marginellt större och tidsåtgången i princip densamma.

Säger en som skaffade fyra kattungar, gav bort två vid 1-års ålder och nu tycker det är väldigt tomt med bara två.:cry:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 555
Senast: cirkus
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 384
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar