Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hittade på deras facebooksida, där står så här:Vad innehåller det egentligen ? Jag har letat och letat, hittar inget mer matnyttigt än beskrivningen örter. Men vilka då ?
Vad innehåller det egentligen ? Jag har letat och letat, hittar inget mer matnyttigt än beskrivningen örter. Men vilka då ?
Vad innehåller det egentligen ? Jag har letat och letat, hittar inget mer matnyttigt än beskrivningen örter. Men vilka då ?
Det är en tinktur på örter. Som är milt cirkulationsökande, inflammationshämmande och är även snäll mot mage o tarm.
Echinacea är med för att stärka kroppen immunförsvar och även anti-inflammatorisk.
Laminoguarder ersätter inte veterinärmedicin som tillverkaren även skriver.
Jag ger Laminoguarder till min fånghäst när det lilla betet den går kommer i gång, i förebyggande syfte. Då det är lite cirkulations höjande. Man kan ge enkom cirkulationshöjande coh uterluta djävulsko om man vill det.
Men det är baserat på öretenas verkan och kinesisk medicin och det är lite annat tänk än västerlänsk syn på medicin.
Det är en tinktur på örter. Som är milt cirkulationsökande, inflammationshämmande och är även snäll mot mage o tarm.
Echinacea är med för att stärka kroppen immunförsvar och även anti-inflammatorisk.
Laminoguarder ersätter inte veterinärmedicin som tillverkaren även skriver.
Jag ger Laminoguarder till min fånghäst när det lilla betet den går kommer i gång, i förebyggande syfte. Då det är lite cirkulations höjande. Man kan ge enkom cirkulationshöjande coh uterluta djävulsko om man vill det.
Men det är baserat på öretenas verkan och kinesisk medicin och det är lite annat tänk än västerlänsk syn på medicin.
Vi alla får tycka olika om saker o ting och det är bra!
Med vänlig hälsning
Pudlan
Att det säljs olämpliga s.k fångfoder är sant. Betyder det för dig att det är mer okej att ge preparat som är fullt jämförbart med växtbaserat läkemedel? Jag undrar om du har någon aning om i vilken koncentration de verksamma substanserna i tinkturen finns?Vad är säkert i hästvärden? Tillskotts foder som säljs som "fångfoder " som innehåller 40-60% socker o stärkelse???
Det är 4-5 ml hästen får per dygn och det är få dagar när betet börjar. Men vi är olika och tycker olika och vår veterinär tycker inte att jag gör fel. Men som jag skrivit är det inte ersättning för veterinär medicin!
Hej!
Är COX-2-hämmare säkert på hästar, jag tänker på att det ökar risk för hjärt-kärl-skador på människor?
/Lavinia
Är COX-2-hämmare säkert på hästar, jag tänker på att det ökar risk för hjärt-kärl-skador på människor?
Det är 4-5 ml hästen får per dygn och det är få dagar när betet börjar.
Jag är varken läkare eller veterinär och därför inte rätt person att svara på din fråga. Men eftersom frågan var intressant frågade jag min mentor, Dr. Eleanor Kellon. Hon sa i princip följande:
Genuina COX-2 hämmare som previcox har säkerligen samma effekt på hästar som hos människor, dvs. leder till vasokonstriktion. Men medan hjärtat är den mest känsliga delen hos människor är hovarna den känsligaste delen hos hästen.
Djävulsklo verkar dock inte på samma sätt som genuina COX-2 hämmare. Djävulsklo verkar i nivån med NF-κB som är uppströms COX-2 aktivitet. Djävulsklo har snarast en vasodilaterande effekt, dvs. ökar blodgenomströmningen och minskar blodtrycket:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6482477