Lamicell cup -fråga-

S

Showjumping

Har en liten fråga gällande lamicell cup :) Jag förstår att de är de 30 högst "rankade" ekipagen i regional 110 som går vidare till någon slags semifinal i varje distrikt. Men måste poängen vara tagna i sitt "eget" distrikt? T.ex. jag "ingår" i göteborg och bohusläns distrikt, kan jag då räkna med poäng tagna i typ halland och skåne län? Eller måste de vara tagna i göteborg och bohus? :confused:

Sv: Lamicell cup -fråga-

Tror faktiskt att det är i ditt egna distrikt:p

Nej som jag tolkar det kan det vara tävlingar i alla distrikt. men att det är de 20 bästa till final i just det distriktet, sen i vilket distrikt dom tagit sina poäng spelar ingen roll. (som jag fattar det) för vissa distrikt har ju typ inga regionala så då kan det ju bli svårt att kunna kvala..

http://www.ridsport.se/svrf2000/termin/Rpt_LamicellCup.asp

reglerna:

Kval sker i distrikten genom rankinglistor baserat på poäng tagna i 1.10-klasser under kvalperioden.
Öppen för ryttare utan placering i 1.30 eller högre under 2006 samt 2007 fram till kvaltidens början.
Rankinglistor per distrikt publiceras löpande på Svenska Ridsportförbundets hemsida.
Tidsperiod för kval 070301 - 070604.
Varje distrikt anordnar semifinal i juni, bedömning stilhoppning.
Till semifinal går de 20 främsta ekipagen i respektive distrikt baserat på rankinglista.
Från semifinal går 2 ekipage varav minst 1 junior till final.
Varje semifinal föregås av förklass där Lamicell/Equality Line står för hederspriser.
Finalen rids i 1.10-klass på Hammarö 1-5 augusti.

Okej! Tack :bow: Men är det dom 20 bästa nu? Läste 30 bästa på ridsport :confused: Jag blir inte klok på den här tävlingen :D haha

Asså jag förstår inte denna cupen..
Jag har placeringar i 110 men står inte med på rankinglistan..:S

det gäller under en viss period, lokala placeringar räknas inte och du får inte tagit placeringar i 1,30 eller högre under en viss period innan tävlingen, Sen kan det också vara så om det är nyligen du tagit placeringarna att de inte hunnit uppdatera listan.

Får kanske kolla upp vilken period det är inom då..
Men det är regionala tävlingar..och jag har inte placeringar i 130!

Jag trior att de är de 30 första, det har jag oxå uppfattat det som!

Tror faktiskt att det är i ditt egna distrikt:p

Har du starat din i 110 än med Placering? Om du vinner typ kvalfinalen kommer du till Equality Line festivalen och då kan du inte skylla på att det ä'r för långt ;) Lycka till !

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka