Lambourghini

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cassandra
  • Startdatum Startdatum
C

Cassandra

Hej! Jag vill veta lite mer om hingsten Lambourghini, det finns inte mkt info att få på nätet, så jag prövar här istället..
Ska betecka ett Brilliant-Hertigen sto med honom och vill veta lite om hans avkommor.Så om någon vet något eller har bilder :angel:
så kan ni väl skicka dom till mig. Finns det en exteriörbild på denna häst utan att någon springer bredvid? Hur är hans temprament?
Snälla skriv...

Sv: Lambourghini

hej
jag betäckte 2 ston med honom för förra året och har två ettåringar efter honom. Båda mina föl blev klass 1 på fölvisningarna, och de har haft bra poäng på typ och gångarter.
Avkommorna som jag sett efter honom, ink mina är mycket lätthanterliga, orädda, bra i huvudet, lätta att ha att göra med men med lite nerv, de reagerar snabbt och är lite känsliga men helt under kontroll. Enligt Elise är lambourghini likadan, känslig, men mycket snäll och kontrollerad.
Jag har valt att spara ett stoföl som är väldigt fin , brun, med 4 vita strumpor och stjärn, och med lätta rörelser och snygg sida.
Lambourghini själv tycker jag är en trevlig allroundhäst med ett extra plus på hoppningen, samt med en bra svensk stam.
Om du vill kan jag skicka bilder på fölen, och jag har även bilder på Lambourghini, även exteriört.
Lycka till med din betäckning! Själv har jag använt Starnys Sir Schölling i år till två ston! :)

Skulle bli jätteglad om du kunde skicka bilder på dom! Tack

Jag väntar mitt fjärde Lambourghini föl i år. Alla de tidigare har varit mycket vackra hästar med bra gångarter. Som Mithra skrev har dom lite nerv men är andå kontrollerade individer. Alla har fått mycket vita tecken och visar bra hoppförmåga. De yngsta har inte löshoppats ännu men hoppar gärna av sig själv i hagen över buskar och grenar.
Kommer troligen att betäcka minst ett sto med honom i år igen.

Det är ju det här som är skoj med avel... Här skriver flera stycken med föl hemma efter Lambourghini, och alla verkar jättenöjda.

Jag har själv sett en del av hans avkommor här, och det som är gemensamt för dessa är ett lugnt och bra temperament, ngt nerviga i pressade situationer dock...
Tyvärr är de jag sett ganska små och nätta. Vet inte om det är så överlag???
Sedan rör de sig ganska ordinärt tycker jag...
Och hans hoppteknik är enligt mig klart ordinär.

Jag hade inte valt att betäcka med honom, men det är ju min åsikt

Tur att vi har olika åsikter om "allt"- vad vore världen på väg annars ;)

har inte ganska många avkommor fått höga poäng på testerna? hur långt har ni kommit med era avkommor?( har han några som är inridna?)

Lamborughinis första årskull är två år i år, så det är inte konstigt att de inte finns på tester. Men förra året var det ett stoföl efter honom som gick etta på fölchampinatet i Tingsryd (tror jag).
Mina egna har alla varit klass 1. Min första som är ett av Lambourghinis fösta föl är såld som hingstämne med en beräknad blivande höjd på ca 165. Nummer två helsyskon med ettan är kvar hemma även detta en hingst och han beräknas bli lite större än sin bror. Nummer tre är otroligt stor har inte hunnit bli ett år än men är redan över 155 och har helt otroliga gångarter, speciellt kul med tanke på det har inte hans mamma. Även han såld som hingstämne till en större hingstägare här i Skåne. Kan säga att det var nästan slagsmål om vem som skulle få köpa honom, det är man inte bortskämd med precis.
Samtliga tycker det är kul med hoppning de yngsta har "bara" hoppat i hagen men gör det gärna av sig själv, över buskar och små hinder. Själv hoppas jag att årets bli ett sto, har hittills bara fått hingstar efter honom, som jag i så fall kommer att behålla själv.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 053
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 866
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka