Lama og esel(åsna)

B

BabyLunah

1. Kan man ri på en lama?

2. Kan man ha kun ett esel og kun en lama sammen (så de får selskap i hverandre), eller må de ha en kompis av sin egen art?

3. Kan dere gi meg link til noen svenske salgssider hvor man kan finne esel og lama (typ blocket.se)

4. Er esler veldig annerledes å ri på enn hest?

5. Hva er vanlig pris for en lamasto og eselsto i Sverige?

Mange spørsmål... :angel:

Sv: Lama og esel(åsna)

Jag kan egentligen ingenting om dessa djur men jag kan ju alltid försöka svara med det lilla jag kan.
1. Ja man kan rida på lamor, har sett i andra länder där man rider på dom. Men man bör nog inte vara så tung.
2. Det går bra att ha dom ihop, men vad jag har hört så vill lamor helst hållas med någon annan lama. Fast jag tror att det funkar bra att ha en åsna istället. Du kan ju tex ha en kanin och ett marsvin sammen utan att de mår dåligt av det :)
3. I Ridsport brukar ibland åsne- och lama-annonser komma upp.
4. Jag har aldrig provat att rida på någon men min kusin har och dom är inte lika "avancerade" att rida på, men samtidigt kan dom bli bra mycket istadigare och envisare. Dom tar små, trippiga steg också, så dom kanske inte är bekvämast att rida på.
5. Har sett priser på några tusenlappar, mellan 5-10.000 verkar vara vanligast.

Någon annan som vet mer kanske kan svara också ;)

Takk for svar :)

Har Ridsport noen nettside? :o

Ingen som vet? :D

SKulle likt å vite om esler må være to sammen eller om det holder at de har selskap i en lama =)

Ja, lamadjur har använts som riddjur i Syd Amerika, och dom kan bära 40-50 kg och gå 15-20 km om dagen. Men dom används mest som packdjur.

Finnes det noen bilder av voksne folk som rir lama ?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 216
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jeg har en halvfoder hest som jeg har ansvar for (eier har fått baby). På torsdag oppdaget jeg en hevelse/kul under magen. Den gjorde...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jeg er medrytter 2 dager i uken på en ponni hvor hesteier ikke er mye til stede. Jeg vet ikke hvor mange andre medryttere han har men...
Svar
1
· Visningar
1 237
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Behøver hjelp og synspunkter. Skriver på norsk så blir det minst feil. Jeg og samboeren fikk oss ny hund for 6 år siden, en da 9 mnd...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur