Läkt gaffelbandsskada..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Loexab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 060
L

Loexab

Någon mer än jag som har en häst med en läkt gaffelbandsskada? Har ett varmblod som funkar fin fint i alla gångarter men tränar jag för mycket på böjt spår så går hon lite i otakt och blir stel ett tag efter, så försöker att inte vara på banan så mycket.

Hur gör ni med era? Märker ni ens någon skillnad? Lindar ni benen eller så på nätterna? Berätta!

Sv: Läkt gaffelbandsskada..

Min häst fick en gaffelbandskada för ganska exakt två år sen. Han vilade i ett år - gick i hagen, på kortare promenader vid hand eller uppsuttet. Lindade benen de första två månaderna ungefär. Han fick dessvärre en komplikation - sensideinflammation som blev kronisk. Så jag hade inget större hopp...Men han var aldrig halt och sattes försiktigt igång efter ett år Och idag - två år senare har han fortfarande en förhårdnad i senskidan men inget besvär av det och böjprov på klinik för någon månad sen visade ingen reaktion.

Sv: Läkt gaffelbandsskada..

Vad skönt att höra.. jag vet inte så mycket om sådanna här skador men är jätte rädd att jag ska "slita" upp skadan igen på nått sätt så jag vågar knappt svänga med hon ;s

Hur är det med hoppning och så för dig då? Jag kan hoppa lite små skutt i skogen och nån bom, har inte vågat testa mer på pollen.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 065
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
554
Senast: tuaphua
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 354
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka