Jag tycker du var ganska hård mot ts angående att hon förstod att hennes arbetsgivare hade svårt att ställa in bussar för icke akuta läkarbesök just nu.Och jag har skrivit någonstans att det är okej att skälla på patienter?
Jag tycker att just det här problemet ligger hos kliniken inte hos ts eller i just det här fallet hos ts arbetsgivare med tanke på vilka konsekvenser inställda bussar får just nu.
Frågan handlade ju egentligen om informationen hon fått från kliniken, vilken var fel och att receptionisten blev upprörd över avbokningarna.
Det kan ju finnas fler personer som har väldigt svårt att få tex råd att gå till läkaren mitt på arbetsdagen och som inte kan gå på betald arbetstid och som ligger dåligt till på flexen pga hämtningar osv, men som skulle kunna gå väldigt lätt en viss dag utan några som helst problem. Lite flexibilitet åt alla håll tycker jag är bra (men just i det här fallet fanns inte den möjligheten hos arbetsgivaren tyvärr, just nu).
Senast ändrad: