Cinora
Trådstartare
Jag har haft problem ett tag med att jag lätt blir yr när jag ställer mig upp hastigt och känner mig i princip jämt illamående... men nu när psykiatrin satte in adhd medicin så började dem hålla koll på blodtrycket för att medicinen inte ska göra så jag får för högt blodtryck men
1:a gången innan jag började medicinera hade jag något med 130/ men minns inte undertrycket exakt men runt 70.. däremot sa min sköterska att det är bara bra om medicinen höjer ditt blodtryck eftersom du har för lågt..
2:a gången hade jag 102/64 trots att jag var uppstressad..
4:e gången hade jag 126/76, 99 i puls
5:e gången hade jag 79/32 och det var nu sist för 2 v sedan..
Nu börjar yrseln bli ett problem, när jag står upp , när jag anstränger mig och när jag ställer mig upp eller reser mig upp i sängen blir jag yr/nästan svimmar..
och för ca 1 mån sedan har jag börjat gäspa konstant, (kan gäspa ca 20-30 ggr i rad en dag, specifikt när jag jobbar) och känner mig trött..
Gäspning beror ju på syrebrist till hjärnan men jag kan ju inte ha dåligt syre hela tiden??
Jag visste sedan innan hade jag hade lågt blodtryck då jag efter en sväng på akuten för x antal år sedan..
och enligt sköterskan så kan inte medicinen sänka mitt blodtryck.
någon som har erfarenhet eller har ngn aning vad det kan bero på?
1:a gången innan jag började medicinera hade jag något med 130/ men minns inte undertrycket exakt men runt 70.. däremot sa min sköterska att det är bara bra om medicinen höjer ditt blodtryck eftersom du har för lågt..
2:a gången hade jag 102/64 trots att jag var uppstressad..
4:e gången hade jag 126/76, 99 i puls
5:e gången hade jag 79/32 och det var nu sist för 2 v sedan..
Nu börjar yrseln bli ett problem, när jag står upp , när jag anstränger mig och när jag ställer mig upp eller reser mig upp i sängen blir jag yr/nästan svimmar..
och för ca 1 mån sedan har jag börjat gäspa konstant, (kan gäspa ca 20-30 ggr i rad en dag, specifikt när jag jobbar) och känner mig trött..
Gäspning beror ju på syrebrist till hjärnan men jag kan ju inte ha dåligt syre hela tiden??
Jag visste sedan innan hade jag hade lågt blodtryck då jag efter en sväng på akuten för x antal år sedan..
och enligt sköterskan så kan inte medicinen sänka mitt blodtryck.
någon som har erfarenhet eller har ngn aning vad det kan bero på?