Lägsta höjden för häst?

Sv: Lägsta höjden för häst?

www.ridsport.se finns alla disktrikt (varsin hemsida) med deras tillhörande klubbar..

TR(I, II & III) finns även på samma sida.. mycket läsvärt..

dessutom måste man tillhöra en klubb för att få licens, ryttarlicens måste man ha från lokal och hästlicens från regionalt..

klädsel på häst och ryttare finns beskrivet i TR liksom hinderhöjder och bedömningsformer..

Säkerhetsväst ska du ha också om du är under 18, nytt för i år.

kl

kavaj vid regional tävling, nytt för iår.

okej tack, då vet jag :idea:
Kan man tävla lokalt i kavaj, eller tävlar så gott som alla för en klubb och har klubbjackor?
och är det tillåtet att tävla i bomlöst? (inget jag själv funderar på att göra, snarare nyfiken)
:)

kavaj behövs inte i lokalt, där får du ha allt om det inte är luva.
man får tävla i kavaj om man vill, de flesta gör väl det, jag gör alltid det, oavsett tävling.
det med bomlös sadel har jag däremot inte så bra koll på...

Hurvida sadeln måste ha bom eller inte finns inte reglerat i TR, men jag skulle inte rekommendera någon att hoppa regelbundet i en bomlös.

Har de tagit bort det stycket om att sadeln måste vara av Engelsk typ då??

Nu läste jag att sadling och betsling är i princip fri, för att citera mom 371 hoppTR

Senast ändrad:

Ja, det är ju (det också) en tolkningsfråga. Men jag har iaf tolkat det som att det går bra med bomlös.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
570
Senast: pepp
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka