Sv: Lagott

Den måste du ju visa bild på :) Har aldrig hört talas om den rasen (för de e väl en ras?)
 
Sv: Lagott

Ja, det är en ras ;) .
Lagotto romagnolo är hela rasnamnet.
En mellanstor hund (40-50 cm) som kommer från Italien. Ursprungligen en vattenapportör men numera en tryffelsökare.
En aktiv arbetande hund med andra ord!

Finns i färgerna vit, orange (mer eller mindre skarp färg), vit och orange, vit och brun samt brun (med eller utan vita tecken på ben och bröst).

Som valp:
Bild026.jpg

Vid 2 år ålder:
Tosca060917.jpg
 
Sv: Lagott

Ja, sånna har ja ju sett. Dom e så himlans söta, ser så kram goa ut :)
 
Sv: Lagott

De är kramgoa...riktiga knähundar :)
I alla fall de jag träffat...

Folk brukar se frågande ut när man säger rasnamnet, när man säger italiensk tryffelhund brukar de säga "aha! en sån där krullig en".
 
Sv: Lagott

hahaha, ja e oxå en sån :angel: Hade aldrig hört namnet förut men känner igen rasen när ja ser den
 
Sv: Lagott

Vi har en valp på 8 mån. Våran var ganska mörk brun som liten. Nu är hon beigebrun med något mörkare underhår. Benen från knä är ännu bruna.
 
Sv: Lagott

Min bästa vän har en hane från Gotland som är runt7-8 månader nu (?) och ska bli tryffelhund. Den är leverbrun rätt igenom.
 
Sv: Lagott

Har aldrig fått chansen att testa tryffelsök med min hund, men det vore kul att göra nån gång.
Tills dess får hon nöja sig med att leta kantareller på hösten.
 
Sv: Lagott

Det finns älgtryffel att söka. Jag vet att det garanterat finns i Mälardalen för min kompis gottisar är otroliga på att leta dem!!
 
Sv: Lagott

Jag har ingen men ska skaffa! ;)
Håller precis på att kontakta olika uppfödare för att bilda mej en uppfattning om "utbudet" av både uppfödare och hundstammen. Jag har visserligen bara träffat en lagotto i mitt liv och det under bara några timmar, men jag är ändå 100% säker på att det är en sån jag vill ha, passar mig som hand i hanske!

Så nu hoppas jag att inom de närmsta 1-3 åren få hem en liten lagotto att gosa med och plocka svamp :p allra helst skulle jag vilja ha en vuxen, men i dagsläget verkar inte utbudet vara speciellt stort av omplaceringshundar.
 
Sv: Lagott

Ja vi har en snart 2-årig Lagottokille. Han var mörkbrun som liten men är ganska ljus nu. Är jättebra att ha med sig i stallet, stannar på gården men har svårt att inte jaga katter. Tycker nya människor är lite läskiga men älskar alla barn.
 
Sv: Lagott

*KL*

Jag har en tik på 4½mån som har bott här i drygt en vecka nu. Vi hade tur och slapp stå i kö då hon är en omplacering :) Ska börja på agility med henne när hon är 1år och sen ska hon ställas ut och om hon fungerar bra och får bra på utställningar, användas i avel. Jättemysig hund som är otroligt lättlärd och smart!

Vilda http://www.pixbox.se/alb_show_id274239_page0.html
 
Sv: Lagott

Min familj har en tik som fyller 5 år i höst. Hon är jättemysig och vill gosa och busa mest hela dagarna. Jaga pinnar, bada, rulla i snön tills man blir helt vit är oxå roligt. Älskar mat! :)

Sally som valp
4767712.jpg


Vuxen
Sova på rygg är skönt :p
6454336.jpg


Jag snöig? Nähe :p
4435857.jpg


Söt
4767716.jpg


Lurvig :love:
4841097.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 930
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
240
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp