Lagligt att beslagta katt?

H

Hanna

Det är så att jag vet en katt som ägarna inte bryr sig om. Katten får aldrig komma in i lägenheten och får aldrig mat. Katten står jämt utanför och skriker men den puttas oftast undan utav ägarna. Den är smal, smutsig och desutom dräktig!! Eftersom katten är dräktig OCH smal så vet man att den inte tas hand om...:crazy:

Är det då lagligt att beslagta, med andra ord sno katten? Om den ska föda ungar ute i naturen så kommer den knappast att överleva eftersom ungarna kommer att "dia ihjäl" den stackars katten. Det kommer inte bli mycket kvar utav henne då:eek:

Sv: Lagligt att beslagta katt?

Ta katten i tron att den är hemlös :angel:. Och lämna till polisen eller ett katthem.

Ta katten i tron att den är hemlös :angel:. Och lämna till polisen eller ett katthem.

Precis vad jag nu har beslutat!;) Katten är hos mig just nu och äter och mår bra, och ikväll flyttar hon till katthem.. :banana:

när jag läste detta blev jag jätte nervös och ledsen för den lilla katten. Men du har tagit hand om den nu då?
Mår den bättre? Va kul att du hittade ett katthem till den! :)

när jag läste detta blev jag jätte nervös och ledsen för den lilla katten. Men du har tagit hand om den nu då?
Mår den bättre? Va kul att du hittade ett katthem till den! :)

Hon vår verkligen super nu och bor hos min mormor och morfar! :)

Underbart gjort av dig att ta hand om katten!
Stackars lilla misse :( Vilken tur att den träffade på dig! :bump:

jag hade nog kattnappat den och sagt att den var hemlös :angel:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 872
Senast: Amk
·
Övr. Katt Nu går jag iof händelserna lite i förväg, men jag behöver försöka lugna min oro. Sambon och jag har två helt fantastiska katter som är...
Svar
9
· Visningar
2 405
D
Övr. Katt Som nybliven kattägare till två syskon behöver jag verkligen ett par goda råd! Vi lärde oss uppenbarligen inte särskilt mycket om just...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama