Laghoppning med 6-åring

Idas

Trådstartare
Jag har läst i TR men inte hittat något svar på min fråga.

Jag har en 6-årig ponny som jag tävlar med i hoppning och vi har hittills tävlat avd B i hoppning men när vi gått två felfria kommer vi ju detta år få starta avd A.

Får jag starta med honom i tex Div II när vi gått dessa två felfria rundor?

Sen har jag en till fråga, det står "Ponny som
tidigare under tävlingsdagen startat i avd B får inte starta i avd A."

Det betyder väl att man inte får starta avd B i tex LC och avd A i LB? Man får väl starta först LC i avd A och sen LB i avd B?

Senast ändrad:
Sv: Laghoppning med 6-åring

Reglerna för allsvenskan brukar finnas på distriktsförbundens hemsidor, kolla där

Så har det iaf varit tidigare, vi hade en 6-åring med i vårt lag förra året, storhäst dock.

Ang din andra fråga så har du tänkt rätt :)

Vi hade en 6-årig ponny i vårt lag i ponnyallsvenskan när den kvalat. Det var iof några år sedan, men tror inte det har ändrats.

Är du säker på detta med att man samma dag får tävla både avd A och B?
Trodde att om man valt att starta avd B måste man göra detta hela den tävlingsdagen??

Jag har läst T.R . och jag är varken mer korkad eller klokare än någon annan.
Tycker att det är en tolkningsfråga,där står ju att man inte får tävla först avd B och sedan avd A,men egentligen inte uttalat att det däremot är tillåtet med det motsatta?Det är en konst att skriva regler som kan tolkas rätt av alla......

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar