M
maac
Min häst har stått 1 1/2 månad nu i sommar eftersom jag bytt sadel och tyckte att han kunde behöva det eftersom vi haft endel problem under våren... Det kändes skönt för oss båda att ta en paus och vila upp oss. Nu när jag börjat rida igen så fungerar allt mycket bra förutom dressyrridningen på banan. Jag behöver bara lägga ut ett par bommar så fungerar det mycket bättre och ute i skogen kan jag jobba med enklare dressyrmoment utan problem. Det är som att han dör av när jag börjar jobba med dressyr på ridbanan, släpar benen och bjudningen försvinner mer och mer under passet.
Nu funderar jag på att lägga "ridbanedressyren" på hyllan ett tag och bara jobba ute i skogen och med markarbete och hoppning på ridbanan.
Kan detta vara en lösning på att få tillbaka hans intresse för att jobba på ridbanan. Ska även tillägga att när vi markarbetar eller så är det inga problem med bjudningen och arbetsviljan.
Nu funderar jag på att lägga "ridbanedressyren" på hyllan ett tag och bara jobba ute i skogen och med markarbete och hoppning på ridbanan.
Kan detta vara en lösning på att få tillbaka hans intresse för att jobba på ridbanan. Ska även tillägga att när vi markarbetar eller så är det inga problem med bjudningen och arbetsviljan.