Lägga dressyrarbetet på hyllan?

M

maac

Min häst har stått 1 1/2 månad nu i sommar eftersom jag bytt sadel och tyckte att han kunde behöva det eftersom vi haft endel problem under våren... Det kändes skönt för oss båda att ta en paus och vila upp oss. Nu när jag börjat rida igen så fungerar allt mycket bra förutom dressyrridningen på banan. Jag behöver bara lägga ut ett par bommar så fungerar det mycket bättre och ute i skogen kan jag jobba med enklare dressyrmoment utan problem. Det är som att han dör av när jag börjar jobba med dressyr på ridbanan, släpar benen och bjudningen försvinner mer och mer under passet.
Nu funderar jag på att lägga "ridbanedressyren" på hyllan ett tag och bara jobba ute i skogen och med markarbete och hoppning på ridbanan.

Kan detta vara en lösning på att få tillbaka hans intresse för att jobba på ridbanan. Ska även tillägga att när vi markarbetar eller så är det inga problem med bjudningen och arbetsviljan. :confused:

Sv: Lägga dressyrarbetet på hyllan?

kan det inte vara så att det tar emot då?
för om han stått i 1½ månad så är det inte så konstigt att det tar emot och så.
det kanske även kan vara så att du inte tycker det är lika kul och då kan ju hästen känna det.
men fortsätt ute i skogen, det är ju toppenbra! önskar att min häst tyckte om skogen, men han e ridhustok ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 794
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 198
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV