”Lagändring kan tvinga företag att lägga ner”

Man kanske skulle ha utrett frågan innan man la fram lagförslaget istället? :grin::banghead:

Men frågan om lösgående har inget lagförslag än? Det står ju i artikeln att "Regeringen sköt frågan om lösgående på framtiden när den nya djurskyddslagen lades fram för lagrådet i våras." och "Därför vill regeringen att Jordbruksverket nu ska utreda vad som händer om ett krav införs och hur behovet av övergångsbestämmelser ser ut men även om det ska finnas undantag från kravet."
 
Men frågan om lösgående har inget lagförslag än? Det står ju i artikeln att "Regeringen sköt frågan om lösgående på framtiden när den nya djurskyddslagen lades fram för lagrådet i våras." och "Därför vill regeringen att Jordbruksverket nu ska utreda vad som händer om ett krav införs och hur behovet av övergångsbestämmelser ser ut men även om det ska finnas undantag från kravet."

Jag tolkade det som att man "bröt ut" den delen av nya djurskyddslagen för att man inte då kunde/orkade/ville ta tag i just den sakfrågan då, och nu istället fått 5-i-12 panik.
 
Jag tolkade det som att man "bröt ut" den delen av nya djurskyddslagen för att man inte då kunde/orkade/ville ta tag i just den sakfrågan då, och nu istället fått 5-i-12 panik.

Då har vi uppfattat det olika :) jag förstod inte varför det förtjänade en banghead att skjuta på ett beslut där det inte finns tillräckligt underlag.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Smedjebackens Ryttarsällskap kan tvingas lägga ner föreningen, trots att antalet medlemmar nästan fördubblats senaste halvåret.
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 655
Senast: MML
·
  • Artikel
Hästnyheter Långdals ridcenter i Nykvarn utanför Stockholm läggs nu ner, efter att länsstyrelsen gett ägaren Anne Lindblad ett föreläggande om att...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Sov till elva. Men det var ändå förvånansvärt tidigt att kliva upp då jag var uppe en timme mitt i natten. Vaknade av att jag petade mig...
2
Svar
35
· Visningar
3 589

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp