Problematisk
Trådstartare
Jag har ett par gamla tretornstövlar, som jag använde väldigt flitigt när det begav sig. De är fortfarande de enda stövlar jag provat som sitter bra både på längden och bredden (har rätt långa, rätt tjocka vader, för långa och tjocka för normal men inte långa eller tjocka nog för extravida/extralånga oftast), som passar min fotform och som är sköna och inte ger skav. Dessutom använde jag dem året om utan att bli varken varm eller kall
Att de är fula som stryk kan jag leva med, MEN, jag kan inte använda dem längre då de är trasiga Jag TROR att det bara är snöret som har gått av och några av "öglorna" som snöret träs igenom som gått sönder. Visst borde det gå att laga?
Vad för typ av snöre ska jag leta efter? Jag är jättedålig på sånt, men antar att det inte är vanligt skosnöre-snöre, det är tunnare tror jag? Och antagligen starkare?
Och de där öglorna, hur sjutton lagar man dem? Går det att sy i stövlarna?
Kanske enklast att gå till en skomakare och se om hen kan rädda stövlarna, men det blir nog snabbt för dyrt för min budget som för tillfället är väldigt begränsad.
Att de är fula som stryk kan jag leva med, MEN, jag kan inte använda dem längre då de är trasiga Jag TROR att det bara är snöret som har gått av och några av "öglorna" som snöret träs igenom som gått sönder. Visst borde det gå att laga?
Vad för typ av snöre ska jag leta efter? Jag är jättedålig på sånt, men antar att det inte är vanligt skosnöre-snöre, det är tunnare tror jag? Och antagligen starkare?
Och de där öglorna, hur sjutton lagar man dem? Går det att sy i stövlarna?
Kanske enklast att gå till en skomakare och se om hen kan rädda stövlarna, men det blir nog snabbt för dyrt för min budget som för tillfället är väldigt begränsad.