Laga skaklar, var?

Ninnurur

Trådstartare
Jag behöver lite hjälp nu. Kör ju lite på hobbynivå, endast för att det är så kul! Men sist så snubblade Wille framför vagnen och ramlade på vägen. Detta gjorde ju att skaklarna nu pekar åt varsitt håll. Jag tror att det är en Sverigevagnen, ni kanske ser något på den här bilden.

phpbshw6i.jpg

Iaf så behöver jag nu tips om hur jag gör för att laga den, var jag kan lämna in vagnen/skaklarna (som ska gå att ta bort). I princip behövs skaklarna bara rätas ut.

Alla tips mottages tacksamt! :bow:

Sv: Laga skaklar, var?

prova närmaste mekaniska verkstad. Eller kanske nån i din närhet har en svets. Bra att skaklarna går att ta av.

Det är lätt att räta ut, bara att värma på och böja rakt igen. Man får såklart kolla så inga sprickor har bildats.

Hör med din hovis eller kolla på gula sidorna under "smide". Det är nog inte så svårt att fixa! :)

Jag ska nog kolla med hovis, det är ju ändå Ove Stenson, han borde ju veta! Det jag är orolig för är att det ska bli fel om någon icke vagnkunnig rätar ut dem... Men jag vill ju ut och köra igen nu när snön är borta! :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Mia_R
·
Trädgård & Växter Jag har en närstående som fyller år i dagarna och känner att jag skulle behöva komplettera med ytterligare en present. I princip det...
Svar
11
· Visningar
838
Senast: Hazel
·
Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Sryoqwe
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 275
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar