eventingmania
Trådstartare
Har lag-SM någonsin ridits som en distriktstävling modell lag Stockholm, lag Dalarna 1., lag Dalarna 2. osv. Om ja varför tog man bort det om nej varför inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad menar du med någon slags nivå att tala om?Skulle nog inte bli många lag utanför skåne på en sådan tävling om det ska vara på någon slags nivå att tala om.
Enstaka arrangörer kör lagtävlingar vid sidan om de vanliga klasserna.
Vad menar du med någon slags nivå att tala om?
KNHS = SvRF fast i Holland Internationellt är vi inte större än Sverige men basen är någonstans runt plus 2000 ryttare vilket känns som fler. Fälttävlan växer så det knakar just på grund av att "alla" kan vara med och rida om prestigefyllda titlar och för att vi har fått många fler starttillfällen på instegsnivå i sporten efter införandet av B-klass utan dressyrVad står KNHS för?
Nej egentligen skulle man sänka häst lag-sm till 100-klass då det skulle bli väldigt många fler deltagande lag men för ponny är det ett jättebra upplägg då man måste ha både P80 och P90 ekipage med. Det öppnar upp för att ge unga ryttare blodad tand men ändå få deltaga i ett mästerskap.
I ditt nya hemland finns det ju oändligt många fler som rider FT så jag förstår att man kan ha ett speciellt mästerskap men här finns ju bara lag-sm och vanliga SM och tror det är svårt att få deltagare till ytterligare mästerskap.
finns det? Vanliga DM finns ju såklart, det glömde jag.Lag DM
finns det? Vanliga DM finns ju såklart, det glömde jag.
DM-reglerna är det ju upp till varje distrikt att bestämma om, så hela Sverige behöver ju inte vara överens. Det är bra, då är det lättare att införa där det finns underlag.Nej det finns inte, det var ett förslag