Lag SM Fälttävlan Ponny 2008

Sv: Lag SM Fälttävlan Ponny 2008

För de som har barn som rider både och är det väl jättebra att det ligger samtidigt :confused:
Vanliga tävlingar med "andra klasser" finns ju att hitta i alla fall.

Jo tack men för oss som har flera hästar då. Och så går en hel helg där bara en får gå. Nä tack. Mindre bra arr är också min erfarenhet när det är både ock.
V har för få tävlingstillfällen för att det ska vara bra, tycker jag. Har man bara en häst eller så spelar det kanske inte så stor roll men när det är en sådan tävling som lag-SM där kanske bpda tjejerna kan vara med i laget känns det slöseri. Jag vill alltså ha kringklasser så det blir en tävlingshelg.

Jag vet att jag inte är ensam om att resonera så här. Fler ryttare med erfarenhet hade ställt upp om det varit fler/öppna klasser. Kanske lite för få erfarna med i Lag-SM...

Längtar till Gotland. 1/4 gotlänning som jag är, trots att jag är urskåning. :D

NEEEEJ!! inte den 15-17 augusti.. jag som bokade resa i helgen...aja men kanske får avboka...:smirk:... man måste ju vara med på lag-SM...:d. men det är inte bestämt datum eller?

Tror du att jag skulle ge dig inside information istället för Cassius :eek: :D
Hm, om du lovar att komma så ska jag lära dig allt jag kan :angel:

Tills vidare finns ett fåtal bilder på terrängbanan här. Dock mest på körhindrena http://www.bungehastcentrum.org/

Kom någon dag tidigt eller stanna ett par dagar vettja! Plats för häst och ryttare finns!

Klart du skulle ge mig info...vem tror du kan förse dig med mest och bäst drinkar????? JAG har väl aldrig förorsakat för höga klackar och taggbuskar...:angel:

Att lära mig allt du kan går ju fort vad ska vi göra sen????:devil:

Ska nogsamt kolla att detta funkar i tidtabell med mera men det vore ju SÅÅÅÅ himla kul!:bump:

Åh, nu kom det ju i ett annat läge :d Rosa champagne är den som är bäst, fast iofs så var det ju den som orsakade taggbuskarna också... :crazy:

Jag kan nog lära dig både det ena och det andra :devil: Om inte annat får jag väl dra igång en buke-baserad kurs i Gotländska inför tävlingen :devil:

Ett tips, undvik gotlandsdricke, det smakar skit och man blir lätt lite lullig av det. Fråga Tomas Erikssons groom på det förr förra kör-SMet :angel::rofl: "Vaddå?! Är det ALKOHOL i det här?! :confused: "

Var bor du? I närheten av trollhättan? I så fall är det oskarshamn du ska åka. Båten brukar gå vid 15-tiden och 21-tiden på somrarna. Hem brukar den gå 11.30 och 17. Förut har det dessutom varit så att vi har fått en bra deal med destination gotland (båtbolaget) om reducerade biljettpriser på utvalda avgångar i samband med bunge-tävlingen.

Ja jag förstår helt klart hur du resonerar. Jag menar bara att det är inte bara en sida av myntet. De finns ju de som rider både ponny och häst :idea: , för dem måste det ju vara praktiskt att ha det samtidigt :confused: Precis som det skulle vara för er att ha fler hästklasser samtidigt :)

Ja jag förstår helt klart hur du resonerar. Jag menar bara att det är inte bara en sida av myntet. De finns ju de som rider både ponny och häst :idea: , för dem måste det ju vara praktiskt att ha det samtidigt :confused: Precis som det skulle vara för er att ha fler hästklasser samtidigt :)

Jodå jag är med. Men när vi räknade efter hur många det berörde så handlar det helt klart om ett mycket färre antal som har ponny/häst jmfrt med önskemål om fler hästklasser. :idea: SKa man då lägga till transport, både i tid och kostnad till Gotland så är jag säker på att det är många som önskar fler hästklasser.

Problemet (Har vart..) är att ingen vill ha ponnyLagSM för det är svårt att få ekonomi på det. Men om man även där har flera klasser samtidigt så går det ihop. Jmfr Vinslövs ponny SM nu där man valde att bara ha SM.
Sen kan man ju tycka att det finns anläggningar som klarar att ha både ponny och häst samtidigt och flera klasser. Det är ju spritt på flera dagar ändå. :D

Åh, nu kom det ju i ett annat läge :d Rosa champagne är den som är bäst, fast iofs så var det ju den som orsakade taggbuskarna också... :crazy:

Jag kan nog lära dig både det ena och det andra :devil: Om inte annat får jag väl dra igång en buke-baserad kurs i Gotländska inför tävlingen :devil:

Ett tips, undvik gotlandsdricke, det smakar skit och man blir lätt lite lullig av det. Fråga Tomas Erikssons groom på det förr förra kör-SMet :angel::rofl: "Vaddå?! Är det ALKOHOL i det här?! :confused: "

Var bor du? I närheten av trollhättan? I så fall är det oskarshamn du ska åka. Båten brukar gå vid 15-tiden och 21-tiden på somrarna. Hem brukar den gå 11.30 och 17. Förut har det dessutom varit så att vi har fått en bra deal med destination gotland (båtbolaget) om reducerade biljettpriser på utvalda avgångar i samband med bunge-tävlingen.

Hmmm....mums...rosa champagne är inte att förakta men om man ska stå på benen och ha klackarna i behåll så är mina hemmablandade Smurfballs KLART drycken för dig och mig! (Om Pooh är riktigt snäll kan hon få följa med och grooma åt mig och får då givetvis en liten slurk som tack för hjälpen....;))

Ja, det är Oskarshamn som gäller för oss Västgötar och om det blir ett bra pris på färjan är ju chansen större att fler av oss vågar sig över. Har varit med sambon på Gotland Grand National så jag är inte helt lost på ön...:angel:

En buke kurs i Gotländska låter som en bra sak att fördriva lågsäsong med! Kör igång bara, vi är idel öron!!!!:bump:

Gotlandsdricke är definitivt nåt jag MÅSTE prova! he he he

Någon som vet var och när individuella ponny SM går då?

Någon som vet var och när individuella ponny SM går då?

Nej, det är det som är så spännande med fälttävlan, ingen vet VAR tävlingarna skall hållas, det får man reda på ett par veckor innan och inte ens då kan man vara säker för det kan bli inställt någon dag eller två innan tävlingen oxå.

Oääääähhhhh?????!!!!!!!!!!!!!!!:eek::eek: Ska Cassius gå LAG-SM som 6-åring....suck och pust det blir en himla jobbig säsong för Lille Grå och hans Matte när vi ska hålla undan för alla Östgöta djur...

Klart Cassius ska gå Lag-SM 2008! Han har ju tagit det lugnt i 5 år nu:) Nej han ska få ta det lugnt i framtiden men de vi hoppas på är tillbaks nästa år på tävlingsbanorna är Vanessa A o Chantine. Måste nog muta chefen så hästlastbilen kommer till sommaren:angel:

Ps. Jag har lite ROSA Champagne kvar sedan min 50-årsdag i somras. Den tål väl att lagras till augusti -08:d

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter SM för seniorer, lag-SM, JEM och YREM. Det är mycket att hålla koll på för den som vill hänga med i svensk fälttävlan. Här finns allt du...
Svar
0
· Visningar
61
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mariestads Ridklubb höll i den ledning de hade på lag-SM efter lördagens dressyr och hoppning. Efter söndagens avslutande terräng tog...
Svar
0
· Visningar
112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2