Läsa av Pregnamare?

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon här som har erfarenhet av att läsa av Pregnamare dräktighetstest?
Jag testade de två ston som gått på fribetäckning här hemma. Den ena hade två lika starka bli prickar och den andra hade en blå prick som var lika stark som det första stoets, men den andra pricken var mycket ljusare.
(hoppas ni kan se filmsnutten)
Hur skulle ni tolka detta?

(och som ett tillägg - det är ingen idé att lägga till mig som vän på facebook, bara för att du nog kommer åt min profil där från filmen, för jag har bara dem som jag känner IRL bland mina vänner!)
 
Någon här som har erfarenhet av att läsa av Pregnamare dräktighetstest?
Jag testade de två ston som gått på fribetäckning här hemma. Den ena hade två lika starka bli prickar och den andra hade en blå prick som var lika stark som det första stoets, men den andra pricken var mycket ljusare.
(hoppas ni kan se filmsnutten)
Hur skulle ni tolka detta?

(och som ett tillägg - det är ingen idé att lägga till mig som vän på facebook, bara för att du nog kommer åt min profil där från filmen, för jag har bara dem som jag känner IRL bland mina vänner!)

Det verkar som det är lite olika på olika ston, men vi har fått föl på samtliga ston där ena pricken varit ljusare, så syns 2 prickar är hon dräktig. Är de tomma blir det bara en.
 
Jag läste sen på återförsäljarens hemsida, att två prickar betyder dräktig. SÅ jag utgår ifrån att båda flickorna här är dräktiga.

Men en annan fundering - det står att man kan använda testet från 40 dygns dräktighet. Då borde ju alltså ett positivt resultat betyda att stoet blivit dräktigt för minst 40 dygn sedan, eller?
(fribetäckning har sina sidor, både framsidor och baksidor...)
 
Jag ställer mig skeptisk till pålitligheten på de där testen tyvärr. Mitt sto var tom enligt pregnamare förra året (ingen tveksamhet på avläsningen av testet heller utan enligt det var hon solklart tom), vilket hon ju helt klart inte var. Man ska enligt återförsäljaren i Sverige inte få falskt negativa resultat utan bara falskt positiva.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 423
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: karl_h
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
984
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp