Läsa analys

Fiorano

Trådstartare
Jag blir lite förvirrad av analysen på vårt hösilage... Hoppas att någon kan hjälp mig.

Så här står det:


Torrsubstans 53 %
Smältbart protein, foder 64 g/kg foder
Energi, foder 5.3 MJ/kg foder

_______________________________________________________

Råprotein 161 g/kg ts
Smältbart råprotein 120 g/kg ts
Energi 10 MJ/kg ts




Vilka värden ska jag egentligen räkna på??
 
Sv: Läsa analys

Du hade skit bra hösilage, nästan för bra! Du skulle lätt kunna dryga ut fodergivan med lite halm för att få ner kvoten lite. Olja och betfor skulle nog fungera bra i din foderstat!
 
Sv: Läsa analys

Jo, det är nästan för bra! Min treåring som har varit knepig att hålla i hull kommer det nog passa perfekt, däremot har vi både kallblod, ponnier och quarterhästar i stallet som det troligen kommer att bli svårt att fodra. Men vi ska dryga ut det med gräsfröhalm.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
553
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 182
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 587
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 564
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp