Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Status
Stängd för vidare inlägg.

fettso

Trådstartare
Min yngsta dotter ska läggas in på barnkliniken i Halmstad nästa vecka Tisdag,mellan kl.13.00 tills nästa dag.
Man ska ta tillväxt hormon prov,vilket man lättast mäter på natten.

Anledningen är att hon är väldigt liten för sin ålder och inte växer.:(
Hon är dock pigg och glad!!!

Ngn som gjort sånt prov??

Får man ta med leksaker till barnet??
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Jag gjorde sont när jag var 4år (väldigt liten ålder), det e 13år sen nu. Så minns inte så mkt.
Men jag minns jag hade massor av nallar med mig, så leksaker får man väl ta med. men det brukar dom väl ha en del där också...
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Miranda är ju bara 1,5år så det kommer bli tufft,hon är så himla pigg och busig;)
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Hur liten är hon?
Jag tyckte min dotter som var 73 cm vid ett års ålder var liten, fast hon växte ju hela tiden men inte så fort.
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Hon var 70cm och vägde 7850g,nu är hon 76,5cm och väger 8890g.
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Vi gjorde provet i mars i år med vår då 14 månaders flicka. Vi hade med egna kläder, snutte filt, nalle osv till henne.
De sätter förmodligen 2 shuntar och sen tar de prov var 30 min melan 20.00-08.00. När väl dottern somnade, hon blev lite upprörd när de satte shuntarna, sov både hon och jag igenom själva tappningarna. Sedan fick vi åka hem igen efter ronden och de tagit bort shuntarna. Lycka till!
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Jag borde ha gjort detta, men har bara svaga minnen av det. Massa slangar o mätinstrument, o svårt att sova.

I vilket fall tog jag tillväxthormon från jag var ca 6 år tills jag var 14. Idag är jag 155 cm lång, med mamma på 155 cm och pappa på 175 cm.

Jag lärde mig ta sprutan i låret själv när jag var 11-12 år :)

En sak jag lärt mig; Jag har ingen skräck för sjukhus, nålar, blod eller sånt, gick på undersökning 4 ggr om året :)
 
Sv: Läggas in på barnkliniken(tillväxthormoner)

Vi fick väl inte de svar vi ville ha. Det fanns inget att anmärka på hennes kurva. Alltså inte någon förklaring den vägen till varför hon är så liten, 23 månader 75 cm lång och väger 7630 g ungefär.
Vi har gjort en massa andra både omöjliga och möjliga prover före och efter det provet och ingenting visar något "fel". Det senaste är att de tror att det kan vara fel på funktionen som styr mängden tillväxthormon. Jag är oxå jättekort, 140 ungefär, och vi hoppas i allfall att hon ska bli längre än mig. På min tid blev jag behandlad med tillväxthormon utan större resultat. Nu finns det ju olika hormon att behandla med och man kan behandla i flera olika steg i utvecklingen, på 70-talet fanns det ett hormon. Därmed basta liksom. Tyvärr hjälpte det inte mig. Men vår dotter är åtminstone större än vad jag var i samma ålder vilket är en stor tröst. Annars är det inget som är ärftligt i vår släkt.
Oj förlåt, blev kanske lite lång utläggning det här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 464
Senast: Modest
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 246
Senast: Mkb
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 889
Senast: Gunnar
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 627
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp