Läcker jag fostervatten tro?

Acses

Trådstartare
Lite pinsam fråga faktiskt. Senaste veckan har jag fått kraftigare flytningar, men det jag reagerar på är att det luktar, vedervärdigt. :o Nästan unket.

Jag tror inte att jag har svamp, för jag har ingen klåda el. liknande.
PH förändringar är ju troligt men skulle det inte bli bättre när jag använder lactal då?
Att det är instägnt är jag tveksam till eftersom jag både sover naken och har löst åtsittande kläder när jag är hemma (dvs. jämt och hela tiden. :D )

Läste någnstanns att man kan läcka fostervatten, och att detta kan ha en mycket speciell lukt. :o

Vad tror ni? Teorier eller erfarenheter?

Ska till BM i morgon så jag ska passa på att fråga då om jag kommer ihåg det.

(BF om 2½ vecka )
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Fast fostervatten är väl ändå näst intill luktfritt. Jag tyckte att det luktade lite som havsvatten bara, absolut inte illa och mycket svagt. Då tror jag mer på flytningar, de kommer ju i alla möjliga former och färger under graviditeten ;)
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Fast på föräldrakursen jag gick fick vi lära oss att om man var osäker på om det var vattnet som gått skulle man lukta på det, och BM där sa att det kunde lukta lite unket. :o Jag kanske fick det om bakfoten. :D

Hur som hellst är det ju inte speciellt trevligt.
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Fostervattnet luktar lite som sperma tydligen.
Så det kan nog mycket väl vara att dy börjat läcka lite.;)

Bebis på g:banana:
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

knyt fast en wunderbaum i kissetofsen? :D

hoppas det inte är någe allvarligt!
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

När mitt vatten gick tyckte jag de lukta f*n och var tvungen å bädda ur hela sängen men när jag rörde mig ju mer forsade de ju så jag gav upp, men sambon tyckte inte alls de lukta något!
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Vad är det för "konsistens" då, är det som vatten eller slemmigt eller vad?

Fast du är ju så långt gången, det kan ju verkligen vara dags!:)
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Det är just det, att det är vattnigt, inte som en vanlig flytning, annars skulle jag nog inte tänkt så långt som till fostervatten själv. Och jag har ju hört om dem som läkt fostervatten redan så tidigt som i 20:e veckan. När jag reser mig eller går så känns det nästan som att jag kissat ned mig. :o

pmm: Hah! Jag har bett sambon lukta :D och han säger också att det inte luktar något alls, själv blir jag nästan illamående!
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

mitt fostervatten var ljusrosa och luktade sött.

Är det infekterat blir det ju annan färg.
Det är inte "bara" slemproppen då?

Ring förlossningen och be att få komma å kolla? Ska man alltid göra om man misstänker vattenavgång. Dom vill man ska samla vattnet i en binda/blöja att ta med.....
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Du bör åka till förlossningen och bli kollad så att det inte blir för litet fostervatten kvar.
Drick mycket så att det kan bildas nytt fostervatten så att bebisen inte får det trångt.
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Du bör åka till förlossningen och bli kollad så att det inte blir för litet fostervatten kvar.
Drick mycket så att det kan bildas nytt fostervatten så att bebisen inte får det trångt.

Jag ska till BM om en timme och ska prata med henne då, hon kan förmodligen hjälpa mig om det är så att jag läcker. - viste inte att det var nödvändigt att kolla upp. :o

Vatten dricker jag flera liter om dagen så det är nog ingen fara!
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Klart du ska kolla upp detta om du är orolig men jag hade också bedrövligt mycket flytningar ca 1-2 v före förlossning. Jag kunde verkligen känna att det rann :crazy: när jag t ex reste mig upp eller nått sånt och det var bara flytningar.
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Orolig är jag väl inte, mest fundersam! :)

Vi gjorde ett UL för säkerhetsskull idag och det finns massor med fostervatten där inne, dock sa BM att det inte är omöjligt att jag "läcker", men att det inte är något att oroa sig för. :)
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

När man är så långt gången är det faktiskt inte farligt att läcka fostervatten, klart att du kanske ska kolla upp det, men vi har haft kvinnor i v 31 som läckt mycket fostervatten, men man har inte gjort något då det inte påverkar lungornas utveckling eller skelettet i övrigt genom att det blir kontraktioner.

Fostervatten är ju barnets urin, så om man dricker kopiösa mängder för att öka fostervattensmängden går nog det mesta ut som mammans egen urin, och tar med sig mer av viktiga salter kroppen kanske borde få behålla, än om man dricker "som vanligt".

har du börjat få några värkar?

Såg nu att du hade kollat upp det med ul, och det var ju skönt att allt verkar bra! Lycka till!!!
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Många frågar om eventuellt fostervattensläckage tidigare i graviditeten än du är, då är det i de allra flesta fallen urinläckage det handlar om. Man blir ofta lite inkontinent när man är gravid...

Det *kan* vara så i ditt fall också, även om det är så sent i graviditeten.
 
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Jag "läckte" fostervatten i 3 dagar inan förlossning dvs vattnet gick 3 dagar innan värkarna drog igång och lukten kan jämföras med med svagt klorluktande sterilt liksom nästan som spermalukt kan man säga...
Ialla fall luktade det inte unket eller dåligt på något vis, fast iofs kan ju de flesta lukter bli jobbiga om det blir för mycket av dem och lite så var det nog, bebisen föddes 2 veckor före BF och var hur frisk och välskapt som helst!!

Även om du nu läcker fostervatten är det ingen fara att det "tar slut" för det nyproduceras ju hela tiden...
 
Senast ändrad:
Sv: Läcker jag fostervatten tro?

Många frågar om eventuellt fostervattensläckage tidigare i graviditeten än du är, då är det i de allra flesta fallen urinläckage det handlar om. Man blir ofta lite inkontinent när man är gravid...

Snacka inte om det. Tala om att jag får koncentrera mig när jag hostar eller nyser. Kniiiipa....
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag insåg idag att det nog kan vara fostervatten jag läcker. För inte pinkar jag på mig och inte är det flytningar. Idag när jag stod...
Svar
9
· Visningar
24 566
Senast: Girasol
·
  • Låst
Övr. Barn Vet varken ut eller in och vill ha lite kött på benen innan jag vänder mig till vårdcentralen eftersom man ju tyvärr måste vara "frisk"...
Svar
9
· Visningar
7 263
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp