Lädervård för ljust läder?

A

Annaaa

Nån som har nåt tips på hur man undviker att ljust läder blir mörkt o missfärgat där nånting "ligger emot", tex stigbygeln mot stiglädret? Putsa ofta? :confused:

Hm... Undrar jag oxå! vad jag har märkt så går det inte bort när man smörjer, men så kanske jag inte är noggrannast på att smörja :angel:

Hehe samma här... Jobbit iaf, o de ser ju ut som om de bara blir värre om man putsar mycket... men vad vet jag... Fult e de iaf :(

Jag har sett nånslags smörja som färgade tillbaka lädret på nåt vis. Fanns ju då för svart, brunt och tabaccofärgat läder. Häst & Hundhuset i Stockholm, kanske lite jobbigt dock om du bor på Åland.

Tack för tipset. Ska no te swe nånting ínnan sommarn e slut så jag får väl kolla.

Lägg de inte i olja i varje fall. Hade en nysydd grimma som vi skulle mjuka upp och la i olja. Den blev mörk nougat typ. Fast då vi inte hade beställt nån speciell färg så brydde vi oss inte så mycke och vi är väldigt nöjda med grimman nu. =)

Min sadel är typ fin på ena sidan men på andra är den smutsig. För när jag smörjer, kommer jag plötsligt på hur jobbigt det är att göra det, och så hänger jag tillbaka sadeln... :angel: ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 852
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 589
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Snälla kloka ni, hjälp mig ordna reda bland mina tankar. Jag har ett jobb, ett jobb som bl a innefattar en del kontakt med...
Svar
15
· Visningar
1 915
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka