Lädertyglar med tätare "stoppar"

Nominous

Trådstartare
blir galen.. hittar inte lädertyglar med tätare mellan "stopparna". har ett par sådana från HdR somd et är ca 5cm mellan stopparna istället för ca en dm som på vanliga. tycker vekligen inte om att rida med tyglar med så glest mellan stopparna.

så problement. vill sågärna ha några till från HdR men har kontaktat hansbo som är ÅF till dem och de säljer ej lösa HdR tyglar :crazy: är de nån som vet om några tyglar i bra kvalité som har så pass tätt mellen stopparna?? :) annars får jag ta med de jag har till sadelmakare och sy till en mellan varje som sitter på. drygt..

eller vet ni nån som säljer HdRtyglar löst?:bump:

Sv: Lädertyglar med tätare "stoppar"

Hansbo är grossist för Henri de Rivel.

Jag tror att Hubertus annars har ett par tyglar som har stoppar tätt.
Varför inte prova kantflätade tyglar?

Otto schumacher finns att få med täta stoppar. JW har ett par gummityglar med täta stoppar som är rätt trevliga :)

ja grossist kanske de var :p de säljer de iafl inte löst ;)

ska kika lite på hubertus i sånna fall. jo jag har kantflätade när ja rider ut - men när jag rider dressyr gillar jag inte dem :)

Har du provat kantflätade tyglar?

Där sitter "stopparna" supertätt, men man hakar inte upp sig på dem som på de vanliga.

Tror jag sett såna lösa tyglar på Hööks faktikst.
Men då är ju frågan om hur bra dom är ^^

OS är så grymt breda tycker jag.

jasså?? hmm inte så kul men breda tyglar. jag har så små händer :p:D

Har du provat kantflätade tyglar?

Där sitter "stopparna" supertätt, men man hakar inte upp sig på dem som på de vanliga.

jo som jag skrev ovan så har jag de när jag rider ut, men jag trivs inte med dem när jag rider dressyr. tycker de blir klumpiga. vill ha slimmade tyglar då. :)

Tror jag sett såna lösa tyglar på Hööks faktikst.
Men då är ju frågan om hur bra dom är ^^

jasså?? ibland kan man ju faktiskt hitta helt ok läder på hööks. bara man kollar ut dem i butik. skiftar ju så in i norden på kvalitén där. har faktiskt ett par från hööks som är skitfint läder. men allt annat jag sett där är kasst. så de kan ju finnas. :)

Jag har ett par Knights tyglar som har precis perfekt avstånd (tycker jag :D)

2180929530059748183S600x600Q85.jpg

Har ett par HdR tyglar också men de tycker jag är lite, lite för täta, plus att de är bredare än Knights tyglarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka