Lädertömmar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 322
M

mannis

Hej
Jag funderar på att skaffa mig lädertömmar när jag tömkör mina hästar. Hur ska de skötas, ska de smörjas= med vad?
M vH M

Sv: Lädertömmar

Det finns en fyllig tråd om Lädervård! Är dina tömmar av läder då kan du läsa Mikes råd där!

Tack fär tipset :bow:
Jag har hört att man inte ska smörja med läderolja på tömmar då de kan bli hala, ska se om det står något där.
M vH M

Jag har lädertömmar från Tärnsjö. Informationen jag fick när jag köpte dem var att de är förbehandlade på något vis (kommer inte riktigt ihåg hur...) och ska absolut inte fettas in, bara rengöras med lädertvål vid behov. Vet dock inte om det gäller alla tömmar eller bara Tärnsjös.
/morrhoppan

:idea: kanske därför våra tärnsjötömmar hemma är så äckliga.....har en gemensam tömkörningsgjord + tömmar i stallet jag står i och dessa tömmar smörjs och fettas noggrannt minst varannan dag (dock ej av mej :p).....har blivit hur äckliga som helst och väger typ 4 ton...:crazy:

Liknande trådar

Utrustning Hej alla. Ni som har storbalar med nät över, behöver man fixa med nätet när hästarna ätit några dagar, eller slänger man över det och så...
Svar
5
· Visningar
332
Senast: Valle
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
193
Senast: Angel
·
Utrustning Har en häst med grova ben där Veredus strl M är för tighta, men är rädd att L blir för höga. Är det någon som har mått på Carbon Gel?
Svar
0
· Visningar
94
Senast: feel
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka