Läderridstövlar!?

L

_Liddan_

Fins det någon som har samma prolem som jag...? Jag är på jakt efter ett par ridstövlar men eftersom jag har ganska stora fötter (39) och smala vader ( ca 33 cm) så har jag stora problem att hitta några som passar. Att måttbeställa ett par blir ju sviiiiiindyrt, men vad gör man då det inte finns begagnade i den storleken. Är det någon som har bra tips på märke? Kanske något som inte kostar över 5000, men ändå bra. Cavallo kanske man kan få tag på lite billigare, men jag är inte riktigt intresserad av dom. Tacksam för svar!

Sv: Läderridstövlar!?

Jag hade samma problem som du. Ganska stora fötter och smala vader. Slutade med att jag köpte ett par Sarm Hippique (tror de stavas så :angel:) Dessa finns redan i massa olika vidder, för vad jag minns måtbeställdes inte mina. Kostar kring 3ooo kr.
tror det är Globus som tar in dem, kika på deras hemsida.! :)

Jag har typ tvärtom xD För små fötter men smala långa vader . De är lika svårt de :P

Tja, jag har 39 i skor, 34 cm vader och minikorta ben eftersom jag är knappt 1,63 lång.
Slutade med att jag köpte Dyon chaps och ska måttbeställa senare när jag känner att det behövs.

finns massa italienska märken som har många viddar, och även kan måttbeställas för under 4000kr..

cavallo är oavsett hemska.

Jag har kärat ner mig i ett par kalvskinnsstövlar som är så mjuka att man kan rulla ihop skaftet.
Tycker inte om hårda stövlar, och är ju hoppryttare också ;)

Jag har samma storlek i skor som du och 31 cm runt vaden, jag har ett par königs stövlar som jag inte behövde måttbeställa men det var precis sista storleken.
Lycka till/Emma

jag har exakt samma problem! men jag måttbeställde, har ett par cavallo och ett par petrie.. kolla med din hästsportbutik:idea:

Tack för tipsen!

Nu fick jag mycket att göra med att leta rätt på alla olika märken och modeller! Jag har i allafall hittat ett par begagnade Equin-stövlar....har aldrig hört talas om märket.:confused: Är det någon som har någon erfarenhet av dom? Kanske har ni några bilder?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 460
Senast: Buongusto
·
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 162
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka