läderridstövlar med dragkedja

C

coscos

tänkte jag köpa begagnat.. men har någon erfarenhet av dom? går dragkedjan lätt sönder? jag vill gärna ha med dragkedja efter som mina fötter är så "höga" så jag får inte på mig ridstövlar om dom inte är för stora.. (irriterande)..

Sv: läderridstövlar med dragkedja

Ingen jag har hört har haft problem med dragkedjor. Det ska nog inte vara något problem, beroende på vilket märke då förståss.

Jeg har glidelåsen på mine støvler forran og litt på innsiden (se her). Fordelen er at glidelåsen ikke slites så mye som når de er bak. Glidelåsen synes heller ikke når du rir, og den er ikke i veien. Ikke så mange som har glidelåsen her ennå, men sett at Kyra Kyrklund (se den nyeste videoen i hennes videoserie) og Carl Hester har det. Selv er jeg veldig fornøyd med å ha glidelåsen her. Mulig det er en dressurvariant.. Egner seg muligens ikke på alle typer støvler heller. Har selv Cavallo Weltmeister.

Jag har ett par Mountainhorse med dragkedja. Efter ca 4års användning gick ena dragkedjan sönder. Gick dock utmärkt att byta ut hos skomakaren för 200kr.

har man otur så kan dragkedjan hamna så att den skaver på sadeln = inte fint :crazy:
men det beror naturligtvis på modellen av stövel i kombination med sadeln som man rider i

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
985
Senast: tara
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka