Sv: Läderlim

Jag går på sadelmakeriskolan, och där använder vi framför allt ett kontaktlim som vi späder ut med thinner. Till vissa arbeten används vattenbaserat lim.

Utöver detta har jag testat med limpistol, det funkar helt okej, bara man är snabb med att smeta ut "strängen" som blir, annars syns/känns den genom lädret när limmet har torkat. Även superlim funkar till mindre arbeten.:)

Sv: Läderlim

När jag ska sy i läder limmar jag alltid lite först så att bitarna ligger på plats. Använder gamla hederliga Karlssons klister.

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
881
Senast: Fibusen
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: sweep
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
582
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II