Ladda hem gratis antivirus-program?

D

Dulcidine

Någon som kan tipsa om bra antivirusprogram som är gratis och som en helt kunskapsbefriad datoranvändare kan ladda hem? :confused:
 
Om det är något man ska lägga pengar på tror jag faktiskt att det är antivirusprogram. Just antivirusprogram måste ju fungera och det gäller att det går att uppdatera det. Gratisprogram saknar förmodligen ofta uppdateringar och är därför värdelösa.

Det här var ju inget svar på din fråga, men det var en liten tanke. Det finns säkert antivirusprogram som är gratis, men frågan är hur bra dem är.
 
Håller i princip med Dasjenka om att det är värt att betala för ett bra antivirusprogram, något ingen dator ska vara utan! Men ett gratis program är trots allt bättre än inget och jag har använt AVG Antivirus rätt länge och jag har inte märkt av några virus! Dessutom fria uppdateringar som är enkla att göra. Gå till:
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
och läs mer, de har en bra hemsida med mycket info!
Hälsar Lianda :)
 
Håller med tidigare inlägg - men AVG är undantaget från regeln att gratisprogram inte fungerar. Vi fick det rekommenderat för några månader sedan av en datortekniker som själv valt AVG före bl a Norton på grund av att det fungerar bra och inte segar ner en lite äldre burk.

Uppdatering av programmet sker automatiskt med ett par dagars mellanrum, min senaste uppdatering är från 30/1. För min del så "regnar" det in virus emellanåt men AVG tar omedelbart hand om dessa innan de ställer till någon skada.

Kan ju tillägga att vi köpt in Norton tillsammans med den nya datorn men planerar att använda AVG på alla våra datorer så småningom. :D

Mvh Cissi (som också använt PC-cillin tidigare, funkade jättebra det också)
 
Nuförtiden erbjuder flera antivirusföretag tjänster på webben där man gratis kan kontrollera att man inte har virus i sin dator. Tjänsterna brukar vara enkla att använda, men kontrollen kan ta ganska long tid. Här finns en sådan tjänst:

http://www.pandasoftware.com/activescan/

Detta är dock ingen ersättning för ett riktigt antivirusprogram. Webbtjänsterna söker bara igenom din dator och kontrollerar att den inte är smittad just när du gör sökningen. Ett riktigt antivirusprogram ligger hela tiden i bakgrunden och kontrollerar att det inte smyger sig in några nya virus i datorn.
 
Uppdatering av programmet sker automatiskt med ett par dagars mellanrum

Kan ju påpeka att du själv kan ställa in AVG så att den hämtar/kollar uppdateringar varje dag. Sen kan du ju köra den manuellt oxå. Jag har min inställd så att den kollar 10 min innan den kör virusscanen.

Har använt AVG de senaste 2 åren och bara fått in ett virus/trojan (Downloader.Dyfica.D) och den fick jag tyvärr första dagen den släpptes.

Har bara bra erfarenheter av AVG och den funkar dessutom bra ihop med olika brandväggar och Onlinespel oxå.
 
Jo, gratiskoll på nätet är ju bra - jag har använt housecall en del. Det skyddar ju dock inte datorn från att bli smittad... :crazy:

Så, att ha ett ordentligt antivirusprogram installerat är A och O... :D

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hjälp! När vi flyttade i höstas införskaffade vi oss en skaftdammsugare. Det är en Bosch som skulle vara gjord speciellt för hem med...
Svar
17
· Visningar
1 501
Senast: Pilot
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 321
Senast: Magiana
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 941
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp