Lådcykel med el

Flixon

Trådstartare
Vi funderar på att köpa en eldriven lådcykel, främst för transport av barn till förskola (ca 5 km enkel väg) samt för att handla mat och sånt (bara ett par km). Tanken är också att kunna använda cykeln istället för bil om vi ska iväg på utflykt, eller när jag ska till stallet.

Men det finns ju en uppsjö av olika märken, jag har ingen aning om vad vi ska köpa. Har försökt hitta tester och recensioner, men det är lite tunt. Någon som kan rekommendera något, eller avråda från något annat? Vad är viktigt resp mindre viktigt att ha på cykeln? Vi har tänkt oss att lägga runt 15' så många går ju bort där.
 
Elcykeldiskussionerna här har inte varit så livaktiga. Kolla olika cykelforum där det finns folk som är genuint duktiga på cyklar. Där kan du säkert få tips.

Jag är elcykelägare sedan en månad. Valde cykel baserat på motorns placering och batteriets potentiella räckvidd. Om jag haft mer pengar hade jag satsat på ett mer känt märke också. Min "vanliga" cykel är en Crescent men deras elvarianter kostade för mycket för mig. Nu behöver jag en liten reservdel till låset på min elcykel och den verkar svår att få tag på. Tänker mig att sådant är enklare med ett större märke.

Som tur är påverkas inte driften.
 
Bor du i stockholmsområdet? I så fall skulle jag rekommendera att du vänder dig till lådcykelbutiken i Bagarmossen, Gamla Enskede Lådcyklar.

Och att du kollar andra forum. Som @Myrten är inne på, verkar elcyklar inte vara ett specialintresse för bukefalister. Jag antar att det har att göra med att hästmänniskor tenderar att vara väldigt bilberoende.
 
Jag håller med om att elcyklar inte verkar diskuteras så livligt här men jag vet att det finns flera facebookgrupper, sök på lastcykel, lådcykel och liknande :)
 
Nej, det verkar ju inte som att Buke är rätt forum ;) jag har bara inte riktigt pallat att leta rätt på ett forum, skapa ny användare och hela den biten. Bra tips med Facebook dock, det känns mindre krångligt.

Bor tyvärr inte i sthlm, huserar i Skåne.
 
Om jag bodde i Skåne hade jag kollat upp Christianiacyklarna och själv elektrifierat den. Man kan köpa kit för det, med instruktioner.
 

Liknande trådar

Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 648
Senast: super
·
Hundavel & Ras Jag sitter och funderar angående rasval på nästa hund. Även fast det är säkert ett par år bort tänkte jag börja kolla upp uppfödare...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Dino
·
D
Träning min ponny har knappt hunnit vara hemma i fem dagar och det har hänt så mycket under dessa dagar att jag nästan kan fylla en hel roman...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 997
Senast: Gawotka
·
M
Hästmänniskan Vad är igentligen det mest ekonomiska? Jag är tveksam till vad jag vill göra. Vad har ni själva för åsikter & tankar om det gällt er...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp