LÅDA...bör man ha fler än en??

Wild Rein

Trådstartare
Kattlådor...bör man ha fler än en kattlåda i huset?? Om huset är stort?? Eller blir kattungen förvirrad?? Kan man ha en på bottenvåningen och en på övervåningen...Hur ska man göra??
:)

Sv: LÅDA...bör man ha fler än en??

en låda räcker åt en katt, men visst.. bor du stort kan det vara smart med två så att den lilla slipper gå så långt om den behöver gå.

men så länge lådan är tillgänglig jämt - så att ni inte råkar stänga in den eller liknande är det väl lugnt :)

Vi hade 2 kattlådor när vi bodde i stort hus, men det för att våran ena pojk har lite problem med höfter och ska inte behöva stressa till lådan....:)

//Domino_s

En låda per våning är smart. De blir inte förvirrade av det.

hej jag har har bara en katt men jag har en låda där nere och en låda där uppe (har en 4 på 119 kvm)

Hur många lådor du behöver hör mest att göra med hur ofta du mockar dem.
När det gäller placering av dem, så lär sig katterna var de finns väldigt snabbt. Jag skulle föreslå att du ställer dem där de är minst i vägen och lukten stör er som bor där minst. Dessutom vill katterna ogärna att man springer förbi dem för mycket och stör när de sitter där.

Jag har mina i källaren med liten lucka ner i källardörren.
Både våningen i markplan och en trappa upp saknar lådor.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
842
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 174
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
196
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
423
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama