Läckande analsäckar

Modig_Korn

Trådstartare
Min hund fick sina analsäckar tömda hos veterinären för mindre än en vecka sedan och sedan dess och sen dess har de börjat rinna till. Vilket både är irriterande för henne och för mig (eftersom det luktar och får torkas upp med papperstussar så det inte smetar av sig)... Hon vill hela tiden slicka sig runt området (antar att sekretet ger klåda när det hamnar utanför säckarna). Ska jag låta henne slicka rent det själv eller mota bort henne så att det inte kommer in bakterier i analsäckarna så de blir ännu mer överstimulerade?

Sv: Läckande analsäckar

Risken om hon slickar är att det blir irriterat runtom.
En ny tripp till veterinären i början av veckan som kommer tycker jag, sådär ska ni inte behöva ha det.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 625
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Jag visste helt ärligt inte ens att katter hade analsäckar. Att hundar har och kan få problem visste jag, och hört skräckhistorierna...
Svar
14
· Visningar
23 086
Övr. Katt Jag har fått tagit över en av stallets råttjägare för att han hade ett sår på höften som blödde o hade sig. När han kom hem till mig kom...
Svar
3
· Visningar
8 873
Senast: pimy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka