Läcka och mögel, när försvinner doften?

nexxa

Trådstartare
För 3-4 veckor sedan knackade en man på som meddelade att ett rör gått sönder på fjärde våningen och att de ville mäta och se om vi var drabbade också. I vardagsrummet var halva väggen ca 3 meter brett och hela vägen upp till taket och ner till golvet väldigt blött. Inget man kunde se eller känna just där och då utan att apparaten visade det. 10/11 började man alltså reparera detta och i måndags kunde vi börja känna en unken doft om man stod vid den väggen. I torsdags morse rev de bort tapeter och det var en väldigt blöt vägg med en del mögel på. Stanken var så vidrig att jag flydde fältet. Under tiden hade de sedan hällt på ett medel som "dödade" möglet och sedan spacklat igen och slutligen satt en värmematta som ska sitta där 2 veckor. Det var helt okej att vädra för glatta livet, mattan anpassar sig efter temperaturen kring sig och håller alltid samma grad oavsett vad. Vi bor i en liten två:a och kan bara stänga till sovrum och toalett. Stanken är mindre i och med medlet men den är fortfarande väldigt skarp och det är inte jättetrevlig när man öppnar sovrumsdörren på morgonen och det slår en i ansiktet, trots vädring hjälper det inte.
Har någon erfarenhet av detta sedan tidigare och i så fall, hur lång tid tar det innan det släpper?

Jag vet att fd grannen inte bodde i lägenheten medan medlet torkade
men mycket märkligt att ha på medlet när det är fuktigt ??????

Jag vet att fd grannen inte bodde i lägenheten medan medlet torkade
men mycket märkligt att ha på medlet när det är fuktigt ??????

Ja jag tycker också det är lite märkligt. Doften hänger i ännu och jag har huvudvärk, nästäppa och börjat hosta. De säger att det inte är farligt, men det känns allt annat än bra just nu

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka