L*Ö*s*s!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KungTulle

Trådstartare
Argh, har hittat en liten medtagen kattunge som bla har löss. Vad är bäst att få bort dom med. Jag har baddat henne med en paperstuss indränkt i Frontline.

Dessutom har lille katt igenkorkade ögon, samt diaree. När jag hittade henne var hon så insmord med bajs på sin bakdel att det ljummiga vatten jag badade rent henne i nästan blev helt svart.

Smörjer henne med penicillinsalva i ögonen, samt ger annan antibiotika oralt. Ett par små bitar kokt fisk har jag fått i henne, samt att hon lapar i sig ljummen låglaktosmjölk speciellt avsett för spädbarn under en månads ålder. ( Enl vet ett bra alternativ).

Hon kan väl vara sådar en 6 veckor eller så. Kattungen blir långsamt starkare ( var nästan död i morse låg på sidan och andades knappast, blev "kickstartad med litet ljummet vatten med druvsocker i som jag pipetterade i henne, tills nu ikväll då hon själv lapar i sig mjölk från en pipett samt jamar argt om man sätter henne ifrån sig).

Jag och en kompis har henne i en liten frottehanduk som vi bär under våra varma fleecetröjor så att det fungerar som katt kuvös. Vi turas om i skift.

Hon hade avföring igårkväll, samt litet grand idag efter magmassage.

/KT

ps/ Det är INTE någon av våra egna katter, så långt skulle jag aldrig låta det gå.

Senast ändrad:
Sv: L*Ö*s*s!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frontline tycker jag fungerar bra.
Att bada den med lusschampo just nu är nog ingen bra idé heller.

Hoppas det går bra för lillsnutten!

I morse dog den lilla katten, sorgligt men hon fick ialla fall dö varm och mätt och inkrupen tätt intill en varm kropp, och inte ute i höstkylan.

/KT

:cry: Stackarn... Tyvärr är finns det ju alldeles för många sådana fall.

Stackarns lite. Men han/hon fick i alla fall en chans här i livet.

Sorgligt. Det artade sig ju bra. Du gjorde allting rätt.

Kram på dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka