Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: L:b

Hästen ska kunna fatta galopp och ta skänkel och tygeltag, så kan den kravla sig runt ett LB-program... Knappast avancerat.

Om man vill ha lite högre poäng bör väl hästen kunna en aning sidvärtsrörelser mest för formen skull. Den bör kanske kunna lite mer än bara skritt-trav-galopp eftersom man kanske ska tävla på den nivån man redan "passerat" eller asså att man tränar på svårare grejer hemma än vad som krävs på tävling.
Mvh michaela

om du kollar på stallbacken.com så kan du se vad som krävs i alla program.

men i övrigt så skall hästen kunna gå i form i 3 gångarter och svänga och gåra halt. = grundriden?!

Det är ju klart, men att vara "utbildad" LB säger ju ingenting, då behöver hästen bara vara grundriden, sen måste den ju kunna mer för att vinna, men det är väl självklart?!

Om ngn uppger att hästen är UTBILDAD LB så innerbär det egentligen ingenting. Hästen är kontrollerbar (förhoppningvis) i alla tre gångarter, om du har tur ;)
Är den däremot tävlad LB-klass dressyr med bra procent och kanske placeringar så visar det att den arbetar i en bra grundform i alla tre gångarter samt är bra grundriden.

Nirak

Kan skrive under på det!:p

min var "utbildad LB" och han kunde starta, stoppa och svänga. men inte gå i form, och inte galopphjälper. ibland hade han tur och gjorde rätt, ibland inte. haha.

jag tolkade det ju som att han skulle kunne gå ett LB program med godkänt men det var ju inte riktigt så det var...

LB tycker jag inte man ska se LB:1 utan LB:3. Så de ska gå i en bra grund form. skänkelvikning i skritt, gå i alla gångarterna. Ta tempoväxlingar.

I LB:3 ingår inte skänkelvikningarna längre...Så det behöver man inte kunna!

Men det är bra att det är lite svårare. Men själva programet var tråkigt, jag menade skänkelvikningen. Det var synd att de har tagit bort skänkelvikningen. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: MJLee
·
Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 788
Senast: Roxy
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka