L´acteur flyttar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare KickiH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 897

KickiH

Trådstartare
Såg på Flyinges hemsida att han ska ner till VDL,Holland för avel i år. Nu börjar det bli riktigt tunt med dressyrhingstar i stallet på Flyinge, de har ju bara Daytona,Richfield och Sandakan kvar. Tur för dem att de får ha Danzas och Highlander stationerade där i år.

Sv: L´acteur flyttar

Det är väl inte så konstigt att de plockar hem honom, han får ju inga ston. (Vet inte om de är majoritetsägare iofs)

Inte konstigt att han inte fick många ston med tanke på att han stod på naturlig. 24 st hade han 2006.
Men vad jag förstått kommer han att återkomma till Flyinge med tiden.

Han stod inte på naturligt första året, ev. inte andra heller. Han fungerade dåligt med semin, om jag inte minns fel.

Såg på Flyinges hemsida att han ska ner till VDL,Holland för avel i år. Nu börjar det bli riktigt tunt med dressyrhingstar i stallet på Flyinge, de har ju bara Daytona,Richfield och Sandakan kvar. Tur för dem att de får ha Danzas och Highlander stationerade där i år.

Det känns trist att dressyrhingstarna är så nedprioriterade. Det var länge sedan de hade något riktigt bra namn att komma med.

Nyvaken och inte vid mina sinnes fulla bruk, men ska inte Danzas och Highlander stå på Flyinge iår? Jag tycker att båda 2 är myclet mer intressanta än L´acteur faktiskt..
U

Visst är det tråkigt att L´acteur inte fått fler ston här i landet,mkt beroende på att det strulade rejält med seminen första året.
Vad jag vet fungerade han betydligt bättre hos Bertil ,när de valde att använda honom naturligt. Dock begränsar den metoden ju ofta antalet ston i sig:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 672
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 819
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
7 908
Senast: Calmiche
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka