Kylingekärran - byta väggar

Fina

Trådstartare
Nu hade jag inte en aning om var jag skulle lägga en sån här tråd så jag la den bland lastningstrådarna :angel:

Är det någon någonstans som har en aning om vad det kostar att byta väggar på en kylinge? Menar de med vita väggar. Går de att få tag i "färdiga"? Undrar först o främst vad bara väggarna kostar, utan arbetet.

Letar transport o undrar vad det är värt att betala för en fin transport, men med dåliga väggar.

Tack på förhand!

Sv: Kylingekärran - byta väggar

Vad det kostar beror en del på om man ska köpa färdiga sidor från tillverkaren eller om kan köpa materialet i bygghandeln och gör det själv.
Men när jag har läst annonser om släp och vad de kostar som är i bra skick men några år gamla. Så tvivlar jag på att det är lönt att köpa renoveringsobjekt.

Nu hade jag inte en aning om var jag skulle lägga en sån här tråd så jag la den bland lastningstrådarna :angel:

Är det någon någonstans som har en aning om vad det kostar att byta väggar på en kylinge? Menar de med vita väggar. Går de att få tag i "färdiga"? Undrar först o främst vad bara väggarna kostar, utan arbetet.

Letar transport o undrar vad det är värt att betala för en fin transport, men med dåliga väggar.

Tack på förhand!

En hel väggskiva vit färdig till kyllinge ligger nånstans mellan 1500-2000 kronor om jag inte minns fel, då är det en enda hel skiva och den är vit.

*svarar båda*

Okej tack, då vet jag lite mer. Om det är värt det beror nog på om man kan göra arbetet själv eller inte, och hur resten av vagnen ser ut. Köper man en transport där i stort sett allt annat är bytt och kan lägga 4000 på väggar så har man en gammal transport som är som ny, för ett bra pris. Men sen är man ju självklart lat och hittar hellre en som är hel och fin som det är inte är nåt jobb med :D Där kommer ju vår begränsade ekonomi in. Så vi måste se över vilket som blir billigast. Vi letar efter en boggie med fronturlastning i 30 000 kr klassen. Det är inte det lättaste.

Mvh Fina

Om det bara är plyfan som ska bytas så är det inte så mkt jobb. Men det ska ju göras också :D

Du kan köpa väggar i en "bygg-butik". Jag ringde runt lite och jämförde priser när jag bytte golv på min gamla transport. Hade jag köpt originalgolv hade det gått på närmare 4000kr. Nu kom jag undan med under 2000kr. Golvet jag köpte var 2mm tunnare än originalet, men de på V******ndsvagnen var mycket hjälpsamma, det blev ingen skillnad i hållbarhet enligt dom.
Väggar blir betydligt billigare att köpa för de är inte lika tjocka som golvet. Oftast är det ganska enkelt att byta väggar, man skjuter in dom i "spår" i ramen. Du kan ju se hur väggarna sitter på just ett sådant släp du vill ha.

Nä man behöver inte lyfta taket på en sån här transport för att byta väggar väl? Som jag minns dom så ser det inte så ut. Ja, det måste ju bli billigare att köpa på bygghandel. Men då är det ju det här med färg också. Vill ju ha vita väggar på vit transport :D Ska titta på ett UME imorrn som är vad jag egentligen vill ha. Hoppas det är bra :d

Nej jag tror det räcker med att ta bort profilerna på insidan och sen kan man lyfta bort hela väggen (den är i ett stycke om jag inte minns fel). Och sen passar man på att byta alla skruvar (eller nitarna mot skruvarna).

Jag gillar UME också :) Har inget alls just nu men det blir Kylinge-åkande ett tag ändå.

Nä man behöver inte lyfta taket på en sån här transport för att byta väggar väl? Som jag minns dom så ser det inte så ut. Ja, det måste ju bli billigare att köpa på bygghandel. Men då är det ju det här med färg också. Vill ju ha vita väggar på vit transport :D Ska titta på ett UME imorrn som är vad jag egentligen vill ha. Hoppas det är bra :d

Det är inga problem att måla väggarna. Jag har målat om mitt släp och det ser sprutmålat ut ( min käre far hjälpte mig och mer pedant människa får man leta efter..) Jag köpte färg som används bl a till husvagn. Även en liten speciell roller användes. Inte speciellt dyrt heller, lite jobb att maskertejpa bara! Nya beslag på det och transporten blev som ny! :)

UME verkar bra :D Kvalitet. Jag hade tänkt så att hittar jag inget annat så blir det ett kylinge tills jag har råd att byta upp mig. Det är i alla fall ett gammalt beprövat märke så man vet vilka fel som brukar vara. Jag tycker de är helt okej men är mer inne på Ume eller Ifor williams :d

Okej, det låter bra :) Om det nu skulle bli ett kylinge i alla fall så är det bra att veta :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 687
Senast: Jenny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar