Kyla benen

Stargirl

Trådstartare
Jag har en unghäst som tränas två gånger i veckan. Nu kyler jag benen med vatten efter varje träning, men det är en bra bit att gå för att komma till stället där man har tillgång till slang, så till hösten fungerar det inte längre. Vad anser ni att det bästa alternativet är?

Sv: Kyla benen

isbitspåsar, finns i mataffären...
frys in , ha i kylväska medan du tränar om du inte har tillgång till frys i stallet... efter du tränat hästen så lindar du fast isbitspåsarna på benen med elastiska bandage..

Jag har en unghäst som tränas två gånger i veckan. Nu kyler jag benen med vatten efter varje träning, men det är en bra bit att gå för att komma till stället där man har tillgång till slang, så till hösten fungerar det inte längre. Vad anser ni att det bästa alternativet är?

Kyllera!! Det funkar bra efter ett arbetspass!

Kyllera är det bästa tycker jag. Jag brukar dra :laugh:på leran och sen blött tidningspapper, padd och bandage. Det kyler först tills pappret torkar och sen värmer det resten av tiden!

Kyllera är det jag använder oxå.
Främst för att slippa söla med vatten.. Jag tycker det fungerar utmärkt med leran.

ja kyllera är jobbigt att hålla på med, men de är värt varenda suck..

Det absolut viktigaste är att skritta av hästen. Kotled och hov återhämtar sig bäst om belastningen på hoven fortsätter, eftersom det upprätthåller blodcirkulation mm (slaggprodukter OCH VÄRME förs bort via blodet...). Se till att skritta av tillräckligt länge så minskar risken för överbelastningsskador.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 720
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 552
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
571
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka