Pathmaker

Trådstartare
Kollade på Göteborg horseshow på tv och när hoppryttarna presenterades visades deras och hästarnas namn, samt poäng och nationalitet.
Men bredvid hästarna står det förkortningar. Har väl förstått att det har att göra med hästrasen kanske? :p
Är inte så insatt i just hoppning men..

Undrar iallafall vad kwpn är för sorts ras, eller förkortning för? Kan någon svara på det? :D

Sv: Kwpn?

Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland = Holländsk varmblod, rasen syns väl inom de flesta tävlingsgrenar.

Har själv tränat/tävlat ett KWPN sto i hoppning, mycket trevlig individ både att rida och hantera! :)

Jaha shit det hade jag aldrig kunnat klura ut faktiskt :p
Jo det var ett par sådana hästar med, duktiga hopphästar :)

Vi lyckades inte komma på vilken ras som förkortades med SI, och det är himla svårt att googla på. Nån som vet?

Lyckades hitta vilken häst det var och då var det lättare att hitta själv, Sella Italiano är det.
Och hästen i fråga var Valentina Truppas Fixdesign Eremo del Castegno.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: fio
·
Gnägg Jag har hängt lite mer på Buke nu senaste veckorna då jag har en hel del fritid här i Australien men de senaste 3 åren har varit lite...
2
Svar
29
· Visningar
4 223
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: Loons
·
Hästmänniskan Ursäkta på förhand för frustrerat gnäll... Det bubblar bara över ibland. Men jag förstår mig verkligen inte på det här med folk som...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka