Kwpn tuigpaard

miarace

Trådstartare
är det någon här inne som vet om det finns någon sån hingst i avel här i Sverige ?

Och om man kan få en hingst av den rasen godkänd här i Sverige ?

Tacksam för svar.
 
Det finns mig veterligen ingen graderad TP till avel här. I Sverige finns ingen stambok för den holländska körhästen, utan vill man få en avkomma/hingst med "godkänd" stam så får man regga den holländskt i deras stambok.
 
Nej det finns det inte.

Har du en hingst av den rasen som du vill ha godkänd som avelshingst måste du låta en genomgå test i Holland i det avelsförbundets regi.

Eftersom marknaden i Sverige är minimal för den rasen kan inte en eventuell godkänd hingst vara nära släkt med de ston som finns i Sverige.

Har du ett sto av den rasen som du vill avla renrasigt på är det enklaste att importera sperma.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
461
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: ameo
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 288
Senast: Puffindog
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 460
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp