Kwpn tuigpaard

miarace

Trådstartare
är det någon här inne som vet om det finns någon sån hingst i avel här i Sverige ?

Och om man kan få en hingst av den rasen godkänd här i Sverige ?

Tacksam för svar.

Det finns mig veterligen ingen graderad TP till avel här. I Sverige finns ingen stambok för den holländska körhästen, utan vill man få en avkomma/hingst med "godkänd" stam så får man regga den holländskt i deras stambok.

Nej det finns det inte.

Har du en hingst av den rasen som du vill ha godkänd som avelshingst måste du låta en genomgå test i Holland i det avelsförbundets regi.

Eftersom marknaden i Sverige är minimal för den rasen kan inte en eventuell godkänd hingst vara nära släkt med de ston som finns i Sverige.

Har du ett sto av den rasen som du vill avla renrasigt på är det enklaste att importera sperma.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 194
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka