Kvot-fråga

N

nässla

Har lite väl "bra" grovfoder i år, men jag ahr för mig att det inte är så farligt att man hamnar på en för hög kvot om överskottet kommer från grovfodret? Nu tänker jag alltså på energi/protein.
Hur jag än räknar så går det inte att komma lägre än 7,2, om jag inte vill byta ut delar av höet...
Hästen ifråga är inte proteinkänslig såvitt jag vet, har aldrig haft problem på kraftig bete osv.

Sv: Kvot-fråga

När kvoten blir lite högre pga bra grovfoder så är inte det lika "negativt" som om det kommer från kraftfodret.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 960
Senast: Bee
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25