Kvitto frågor?

Diabetikern

Trådstartare
Sparar ni kvittona från hovslagaren?

Tänkte på det häromdagen när jag insåg att jag knappt sparat ett enda kvitto. Kanske bäst om det händer något?

Jag har enbart sparat kvitton på sadel, dyraste tränset och ngt enstaka täcke.

Om man t ex skulle få ett inbrott/grejjerna brann ner går det att bevisa vad man hade för värde för försäkringsbolaget då?
De kräver väl kvitto på allt?

Nyfiken, trött fråga såhär på morgonkvisten. :)

Sv: Kvitto frågor?

ja sparar kvitto på allt. tycker de är en självklarhet men de är väl från person till person.

Det är nog alltid bra att ha kvitton kvar men jag tror inte det är så att de kräver det.

Vi hade inbrott i vårt hus och de tog ALLT.
Vi skrev bara upp en lista på det som saknades. Sånt som var svårt att förklara och svårt att sätta pris på ,som arvesmycken tex. letade vi upp kort på hos vänner och bekanta. Resten gissade försäkringsbolaget på.

Smyckena fick jag ta en tur i guldsmedsaffären och peka ut de grejorna jag inte hade kort på. Eller hitta liknande saker så de kunde gissa ett värde.

Kläderna som jeans visste jag modellerna och och kunde kolla vad de kosta i affären.
Inget krav på kvitto på något jag fick ut för allt vad de kostade som nytt.

Men det kanske är olika på olika bolag?

Sen vi flyttade hit ner så får vi kvitton/fakturor från hovslagaren och dessa sparas, tidigare fick vi inga kvitton.

Har blivit väldigt noga med att spara sånt, har en pärm för gården och en pärm "privat". + att jag och syrran har en pärm för våra bankpapper för vårt konto som vi öppnat separat för hästarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka