Kvinnor tvistar om häst

Att det ska vara så svårt att lära sig:

1. Köper man något ska man ha ett kvitto allra minst men helst ett kontrakt
2. Även om man inte är överens om affären får man inte hämta vad man anser vara sin egendom på egen hand, man måste gå via Kronofogden!
3. Man snor inte andras prylar, i det här fallet transporten :meh:

:banghead:
 
Men den personen som stulit båda häst och släp verkar jo inte vara normal i huvudet.... :wtf: (om man läser henne som fått sakerna stulna story på fb, så verkade det som hästen även va skadad och "förre ägaren" inte hade råd att betala veterinär vård, eller uppstallning varav hon fick hästen som betalning.
 
Det förklarar en del, tyckte det var en underlig stöld av häst..sen borde ju transporterna ha lås när dom inte används, inte för att det ska behövas men det gör det.
 
Om man läser på facebook så var kvinnan inackorderad i stallet hos kvinna 2. Hon slarvade med hyror och plötsligt fick hästen en otäck skada. Kvinnan kunde inte betala så hon bad kvinna 2 betala, mot att kvinna 2 fick ta över hästen. Det ska finnas vittnen och papper.
Kvinna 2 betalade all veterinärvård och nu är hästen friskförklarad. Då stals den.

Sen skvallras det om att kvinnan struntat i hyror i flera stall och gjort sig omöjlig med flera. Men det kan ju vara skitsnack, vem vet.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter flera års misstankar om att en kvinnas hästar vanvårdades, fick hon nyligen beskedet att hästarna skulle omhändertas. Men ägaren...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 340
Senast: Gunnar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 527
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 250
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 650
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp