kvinnor och män nu måste

R

rattalskare

vi gadda ihop oss vem vet vad som händer med mina marsvin annars? de har ridit (på va´randra) och skrikit hela natten :cry: de är alltså brunstiga har inte fått mer sömn än 2timmar och ska nu till skolan :( åhhhh snälla kan ingen berätta vad ni gör med era honor när de är i brunst?

Låter de så mycket skulle jag nog ställa in de på toa över natten.
Tacka gud för att råttflickorna mina knappt ger ett ljud ifrån sig... :love:

javisst!!!!!

men det kan jag inte för att vårat toalettfönster inte går att få igen de ska laga det inomm 6-9 dagar och innan dess har de (marsvinen alltså) slutat sin brunst tackar gud för att det är helg men jag ska till tandis först (själv) så det lär väl vara lite pirrigt

Ok. Fast så ofta är de väl inte brunstiga så det är nog lugnt :)
Aj då, tandis är nog bland det värsta som finns. Skulle ha varit där igår jag men jag skulle på rättegång så det bidde ingen tandis för mig :p Hatar när de ska vara och gräva i munnen och står där och klagar och tjatar om samma saker om och om igen... Herregud, jag vet hur man borstar tänderna och att man måste göra det liksom :crazy: Och vilka lögner sen! Att jag har jättefint bett... Haha jag har ju saxbett för sjutton, jag kan inte ens bita på naglarna :rofl:

okej ja de är ju sällan brunstiga så *vah`t a hel*

ja jag har ju börja på tre hål så jag ska till tandhyginisten och lägga på florlack sedan när det är gjort ska jag få ett 40litersakvarium men du vi kan väl diskutera det här på privata mail? (de andra blir nog inte glada om vi snackar tandis här på övriga djur *hehe*

Mina tjejer kan också låta och ha sig när de är brunstiga. Men numera skiljer det bara nån dag mellan dem, först den ena och två dagar senare den andra. I en dag (max två) brukar de hålla på.
Har faktiskt gett upp och lagt mig på soffan i vardagsrummet ibland...

okej det låter okej men min hona har varit brunstig i över en vecka nu kan det stämma?

jkag vet inte så mkt om sånt, men mina två marsvins grabbar hålelr på att skricka och så hela natten.. obbigt

Inga djur i sovrummen här :p
Dom bor i köket och vardagsrummet och dörren till sovrummen är stängda över natten :)
Dessutom så är det mest råttorna och hamstrarna som är vakna på natten, marsvinen är lugna med undantag då jag har hanne med hona som brunstar och då jag har marsvinsungar.

Marsvin brustar inte så länge normalt utan under några timmar.
Det kan ju vara en tjafs om vem som skall bestämma också.
Hur gamla är dom?

Dem är två år och de på zooaffaären sade att de brunstar i 6-9 dagar

snälla kan ingen hjälpa mig jag går ju som om jag vore en sombie

Zoo affären har fel och det mycket fel vilket inte är ovanligt när det gäller gnagare överlag anser jag :crazy:
Undantag finns men dom är inte så många.
Mina brunstar under några timmar ca var 16:de-18:de dag.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 495
Senast: Pratsch
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar